۱

تعهد Novartis برای ریشه کن کردن مالاریا در جنوب صحرای آفریقا

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۸۰۴
تعهد Novartis برای ریشه کن کردن مالاریا در جنوب صحرای آفریقا
سالم خبر: شرکت داروسازی  Novartis اعلام کرد که طبق قراردادی پنج ساله، ملزم شده است تا برای مبارزه با مالاریا در کشورهای جنوب صحرای آفریقا ، به میزان بیش از 100 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و برای پیشبرد تحقیقات و توسعه درمان های نسل بعدی نیز به کشور های جنوب صحرای آفریقا کمک کند.
 
به گزارش سالم خبر از رویترز این تعهد شامل گسترش دسترسی به دارو های ضد مالاریا برای اطفال و اجرای برنامه های توانمند سازی برای کمک به اهداف سازمان بهداشت جهانی (WHO) و کاهش مرگ و میر کودکان مرتبط با مالاریا تا سال 2030 و کاهش آن به تا 90 درصد است.
 
این پروژه در پی همکاری با 7 برنامه چند جانبه ی دیگر در کنفرانس مالاریا و نشست سران کشورهای مشترک المنافع در زمینه ی مالاریا تصویب شد.
 
این تحقیقات در زمینه ی  از بین بردن مالاریا تا سال 2030 است و رهبران سازمان های بهداشتی از سرمایه گذاری در زمینه ی  پیشگیری و درمان های نوین مالاریا حمایت کرده اند. این بیانیه همچنین بیان کرده است که این شرکت علاوه برهمکاری با برنامه های چند جانبه، برنامه ای جدید به نام "پیشرفت و چالش های باقی مانده درمورد اهداف حذف مالاریا تا سال 2030" منتشر کرده است.
 
شرکت Novartis در بیانیه ای عنوان کرده است که این شرکت همچنین یک استراتژی قیمت گذاری عادلانه را برای به حداکثر رساندن دسترسی بیماران در کشورهای تحت تاثیر مالاریا پیاده سازی می کند. به گفته ی این شرکت علاوه بر گسترش دسترسی به دارو های ضد مالاریا برای اطفال قرار است در اجرای برنامه های تقویت سیستم های مراقبت بهداشتی در چهار کشور جنوب آفریقا نیز فعالیت کند."
 
واس ناراسیمان، مدیر اجرایی Novartis در مورد انتخاب این منطقه برای ریشه کن کردن مالاریا عنوان کرد که طبق گزارش سال 2017 سازمان بهداشت جهانی در زمینه ی  مالاریا در سال 2016 تعداد 216 میلیون مورد مالاریا گزارش شده است در سال 2015 نیز 211  میلیون مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است. شمار مرگ و میرهای مالاریا در سال  2016 ، 445000 نفر اعلام شد که در مقایسه با 438 هزار نفر در سال 2015  بیشتر بوده است . بیش از 90 درصد مرگ و میرهای مالاریا در کشورهای جنوب صحرای آفریقا رخ می دهد و کودکان زیر 5 سال بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری و تهدید مرگ قرار دارند.
 
کد مطلب : ۸۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما