۰

هر ایرانی؛ یک مهرورز سلامت

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۷۴۵۷
هر ایرانی؛ یک مهرورز سلامت
سالم خبر: دومین دوره جشنواره عمدتا متوجه تببیین موضوع نذر زمان، نذر جان و نذر مال در حوزه سلامت و موضوع نیک اندیشی و تقدیر از جایگاه خیرین سلامت است.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، گفت: جشنواره مهر سلامت در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار در اصفهان با انگیزه ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت و پاسداشت خیرین حوزه سلامت برگزار شد و بعد از آن برنامه‌ریزی شد که این جشنواره هر دو سال یکبار در کشور برگزار شود. این جشنواره در دوره نخست خود با مشارکت وزارت بهداشت، مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و... برگزار شد که موفقیت آمیز بود و صدها اثر هنری به این جشنواره راه پیدا کرد و از آثار برگزیده تقدیر شد.
 
وی افزود: دومین دوره جشنواره عمدتا متوجه تببیین موضوع نذر زمان، نذر جان و نذر مال در حوزه سلامت و موضوع نیک اندیشی و تقدیر از جایگاه خیرین سلامت است.
 
جهانپور ادامه داد: البته تقارن آن با سالی که از  ابتدا تاکنون با پاندمی بیماری کووید-۱۹ مقارن شده است، به نهادینه شدن این جشنواره کمک خواهد کرد. تا پایان مرداد ماه آخرین زمان دریافت و ارسال آثار سینمایی است که افراد ارسال می‌کنند و بعد از آن هم در مهر ماه در صورت ایجاد زیرساخت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی این جشنواره را برگزار می کنیم. شعار این دوره جشنواره "هر ایرانی، یک مهرورز سلامت" است. امیدواریم این جشنواره برای ارتقاء سطح مشارکت عمومی و اجتماعی در حوزه سلامت و البته فرهنگسازی و بسط فرهنگ نیک اندیشی در حوزه سلامت به نوعی نقطه عطف باشد.
 
جهانپور گفت: این جشنواره در جهت بسط و ترویج فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت تاثیر بسزایی خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه سلامت به فیلمسازان، گفت: آثاری که وارد جشنواره می‌شوند، اگر خود فیلمسازان خواهان مشاوره بوده باشند، مشاوره های لازم به آنها داده شده است. در عین حال آثاری که وارد جشنواره می شود، در داوری های آن‌ها یکی از موارد، بحث های مرتبط و فرآیندهای حوزه سلامت است.
 
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه در اصفهان، گفت: اگر فیلمی از نظر سینمایی و هنری برجستگی داشته باشد، اما اگر قرابتی با سیاست ها و اهداف نظام سلامت و استانداردهای حوزه سلامت نداشته باشد، در لیست آثار برگزیده و در اکران جشنواره قرار نمی گیرد. بنابراین یکی از فاکتورهایی که در داوری ها اعمال می شود، استاندارد بودن آثار از نظر فرآیندهای حوزه سلامت است.
کد مطلب : ۷۴۵۷
نام شما

آدرس ايميل شما