۰

داده های کارآزمایی بالینی داروی رمدسیویر به زودی منتشر می‌شود

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۶۹۲۵
داده های کارآزمایی بالینی داروی رمدسیویر به زودی منتشر می‌شود
 سالم‌خبر: محققان فدرال امریکا بالاخره تصمیم گرفتند داده‌های داروی رمدسیویر Remdesivir را منتشر کنند.
 
به گزارش سالم خبر از نیویورک‌تایمز اطلاعات منتشر شده از کارآزمایی بالینی انجام شده برروی بیماران مبتلا به کووید-19 تنها برای تعداد کمی از محققان ارئه شده بود.

داروی رمدسیویر Remdesivir ، بلافاصله پس از محرز شدن
تاثیر بر درمان بیماران مبتلا به کووید-19 توسط سازمان غذا و داروی امریکا FDA برای معالجه بیماران مجاز شد  و بیمارستان ها برای دستیابی به آن سریعا اقدام كردند.
 
اما تاکنون محققان و پزشکان داده های واقعی این دارو را ندیده بودند. Remdesivir ، که توسط شرکت داروسازی Gilead تولید شده است دارای یک تاریخچه حاشیه‌داری است. در ابتدا
این برای درمان هپاتیت و ابولا در نظر گرفته شد ، اما نتایج آن راضی بخش نبود.

داروی Remdesivir  تا قبل از شیوع کرونا ویروس به هیچ وجه به طور رسمی تأیید نشده بود و مجوز استفاده اضطراری FDA به این دارو یک تأیید رسمی نبوده است.
 
نتایج این این مطالعه که بسیاری از پزشکان در انتظار انتشار آن بودند ، با حمایت مؤسسه ملی آلرژی و
بیماریهای عفونی در وب سایت پزشکی نیویورک ژورنال منتشر شد. این تحقیق ادعاهای دولت در رابطه با Remdesivir که مدت زمان بهبودی را از 15 روز به 11 روز در بیماران بستری کاهش می دهد را به اثبات رسانده است.
 
این آزمایش بالینی کار دشواری بود چون 1،063 بیمار مبتلا به این بیماری داروی Remdesivir را دریافت کردند. کسانی که این دارو را دریافت
کرده اند ، نه تنها سریعتر بهبود می یابند بلکه بیشتر از کسانی که داروی دیگری را دریافت کرده اند، عوارض جانبی جدی در آنان مشاهده نشده است.

آندره کالیل از دانشگاه نبراسکا ، محقق اصلی این تحقیق اظهار می دارد که میانگین زمان بهبودی بیماران مبتلا به کووید-19  با این دارو کمی تسریع شده است.

بهترين نتيجه این تحقیق،كاهش
در ميزان مرگ در بيماران با تجويز Remdesivir بوده است .

با وجود نتایج مثبت ، محققان هشدار می دهند که این دارو از داروی ایده آل مورد نظر و قطعی برای درمان کووید-19 فاصله دارد.

در این مطالعه مشخص شده است که با توجه به مرگ و میر بالا به رغم استفاده از Remdesivir  درمان با یک داروی ضدویروسی به تنهایی کافی نخواهد بود.
 
کد مطلب : ۶۹۲۵
نام شما

آدرس ايميل شما