۰
تحقیقات جدید محققان آزمایشگاه مرجع بیماری های عفونی ویکتوریا در استرالیا:

داروی شپش 48 ساعته کروناویروس را از بین برد

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۶۵۴۸
داروی شپش 48 ساعته کروناویروس را از بین برد
سالم‌خبر: تحقیقات جدید نشان می دهد که داروی شپش سر، کروناویروس را طی 48 ساعت کشته است.

محققان استرالیا که چندیست تحقیقات خود را بر روی تاثیر داروی شپش بر کروناویروس متمرکز کرده اند اعلام کردند که این دارو توانسته است ظرف 48 ساعت ویروس کرونا را از بین ببرد.
 
این مطالعه که توسط محققان آزمایشگاه مرجع بیماری های عفونی ویکتوریا در بیمارستان رویال ملبورن در استرالیا انجام شده است ، نشان داده است که داروی شپش سر Ivermectin می تواند به طور بالقوه - پس از تحقیقات بیشتر و کارآزمایی بالینی به عنوان یک درمان احتمالی برای بیماری COVID-19 استفاده شود.
 
این داروی دامپزشکی برای اولین بار در دهه 1970 به جهان معرفی شد و از آن زمان برای معالجه شپش های سر ، زخم ها و چندین عفونت دیگر ناشی از انگل استفاده شده است.
 
محققان برای آزمایش چگونگی عملکرد آن در برابر کروناویروس، برخی سلولها را با ویروس SARS-CoV-2 عامل COVID-19 آلوده کرده و سپس آنها را در معرض Ivermectin قرار دادند. پس از آن ، آنها دریافتند که فقط یک دوز Ivermectin باعث موفقیت آن برای از بین بردن این ویروس شده است. فعالیت ضدویروسی قوی این دارو به گونه‌ای بوده است که کروناویروس در 24 ساعت روندی تخریبی یافته و کمتر از 48 ساعت به طور کامل نابود شده است.
 
در حالی که کاملاً مشخص نیست که مکانیسم کارکرد Ivermectin بر روی کروناویروس چگونه است اما محققان معتقدند توانایی این دارو در مهار حمل و نقل هسته ای موثر بوده و باعث می شود در مقابل coronavirus موثر عمل کند. 
 
این دارو به رغم آنکه دارویی ضد باکتریایی است اما در سایر بیماری های ویروسی از جمله HIV ، آنفلوانزا ، زیکا و دنگو نیز اثربخشی نشان داده است.
 
در حال حاضر ، یافته های اولیه از اثربخشی این دارو در برابر coronavirus امیدوار کننده است و در صورت موفقیت نتایج آزمایش، پیشرفت چشمگیری در توسعه درمان COVID-19 محسوب خواهد شد چراکه این دارو به عنوان دارویی ایمن برای مصارف دیگر تولید شده است.
 
نکته ضروری آنکه با وجود تاثیر مثبت این دارو در مقابله با کروناویروس اما این دارو هنوز برروی انسان آزمایش نشده است و متخصصان هشدار می دهند که این نتایج مثبت دلیل بر استفاده ی آن نیست.
 
کد مطلب : ۶۵۴۸
نام شما

آدرس ايميل شما