۰

هر خانه باید یک پایگاه انتقال خون باشد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۶۵۱۶
هر خانه باید یک پایگاه انتقال خون باشد
سالم خبر: بانوان با ترویج فرهنگ ایثارگری می‌توانند هر خانه را به یک پایگاه انتقال خون تبدیل کنند.
 
به گزارش سالم خبر از باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان عشقی مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور صبح امروز در مراسم اهدای خون بانوان بسیجی که در مرکز وصال برگزار شد، اظهار کرد: اهدای خون بانوان اهدای خون یک خانواده است و هر خانه باید یک پایگاه انتقال خون باشد، زیرا بانوان مروج‌های خوبی در جهت جلب مشارکت بیشتر مردم و اعضای خانواده‌ها هستند.
 
عشقی گفت: شاخص اهدای خون بانوان برای ما موثر و مانند اهدا کنندگان مستمر است. باید فرهنگ ایثار اهدای خون در بین مردم و به خصوص بانوان افزایش پیدا کند.
 
او افزود: اهدای خون باید همیشگی و مستمر باشد، زیرا بیمارانی مانند تالاسمی و هموفیلی به طور مستمر به خون نیازمند هستند.
 
لزوم مشارکت بیشتر بانوان در کار اهدای خون 
 
محمد رضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران اظهار کرد: اهدای خون یکی از موضوعات مهم در خصوص رفع نیاز بیماران نیازمند و بیمارستان‌ها است که در این میان بانوان از ظرفیت بالایی در زمین اهدای خون و مشارکت در این کار خیر برخوردار هستند.
 
او افزود: در روز‌های اول شیوع کرونا در کشور میزان مراجعه به مراکز انتقال کاهش پیدا کرده بود، اما خوشبختانه الان میزان مراجعه و ذخیره خون در سطح استان بهتر شده است.
 
مهدی زاده گفت: بانوان باید در زمینه اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.
 
توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواد‌های درگیر با بیماری کرونا
 
در ادامه مراسم مینو اصلانی رئیس بسیج خواهران کشور اظهار کرد: اهدای خون توسط بانوان بسیجی در زمینه ترویج فرهنگ این کار خدا پسندانه و افزایش مشارکت مردم جهت اهدای خون و رفع نیاز بیماران انجام می‌شود. بر اساس برنامه قرار است بیش از ده هزار نفر جهت اهدا خون شرکت کنند.
 
او ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار پایگاه مقاومت در زمینه تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده فعال و کارگاه‌های خانگی تولید ماسک تشکیل شده است.
 
اصلانی تاکید کرد: شبکه مشاوران در زمینه رفع استرس و اضطراب راه اندازی شده است و در این شبکه تعداد زیادی از مشاوران در این طرح شرکت می‌کنند.
 
او ادامه داد: بسیج طلاب نیز در زمینه رفع استرس و انجام کار‌های تدفین درگذشتگان فعالیت می‌کنند.
 
اصلانی گفت: یکی از اقدامات بانوان بسیجی تهیه غذای گرم است و تا به این لحظه بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی برای خانواده‌های درگیر با بیماری کرونا تهیه و توزیع شده است.
 
او مطرح کرد: اهدای خون برای بانوان هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند و این تصوری نادرست است که هیچ یک از بانوان به دلیل کم خونی نمی‌توانند خون دهند؛ زیرا فقط تعداد کمی از بانوان کم خون هستند که در معاینات بدوی اهدا از آن‌ها خون گرفته نمی‌شود.
کد مطلب : ۶۵۱۶
نام شما

آدرس ايميل شما