۰

پوتین به‌رغم تمامی اقدامات محتاطانه؛ در مظان ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۶۴۷۴
پوتین به‌رغم تمامی اقدامات محتاطانه؛ در مظان ابتلا به کرونا
سالم‌خبر: رییس‌جمهوری روسیه اگر چه برای ماهها تلاش کرد تا از ابتلا به کروناویروس از خود محافظت کند اما با انتشار خبر ابتلای پزشکی که هفته ی گذشته با او در بازدید از بیمارستان مکالمه‌ی نزدیک و حتی دست داده بود، ظاهرا تلاش های او رنگ باخته است.
 
اقدامات محتاطانه‌ی ولادیمیر پوتین در حالی بود که در هر نشست مطبوعاتی از روزنامه‌نگارانی که در جلسات مطبوعاتی شرکت می‌کردند تب‌سنجی می‌شد. بعد تست کرونا برای همه اجباری شد، آن هم زمانی که تست
در کل کشور کمیاب بود. 
 
حالا و پس از اعلام نتیجه تست کووید-۱۹ یک دکتر ارشد که هفته گذشته رئیس جمهور روسیه را در بیمارستانش پذیرفت، به نظر می رسد این تلاش‌ها بی‌فایده بوده است. 
 
دوربین‌های تلویزیونی نشان دادند که در دیدار ولادیمیر پوتین از یک بیمارستان عمده مسکو برای رسیدگی به ویروس کرونا در روز دوشنبه، رئیس جمهور روسیه و دنیس پروتسنکو مکالمه نزدیک و طولانی داشتند و یک بار دست دادند. از میان تیم همراه رئیس جمهور فقط دمیتری پسکوف، مشاور
رسانه‌ای او ماسک زده بود. 
 
 هنوز مشخص نیست که آیا پروتسنکو در زمان دیدار رئیس جمهور ناقل ویروس بود یا خیر. نتیجه آزمایش این پزشک تقریبا قطعی است اما همواره آزمایش‌ها درصدی از احتمال خطا دارند و ممکن است گاهی نتیجه اشتباه بدهند. معمولا بیش از پنج روز طول می‌کشد تا نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا در فرد ظاهر شود. 
 
پروتسنکو، رئیس بیمارستان مقابله با ویروس کرونا در مسکو، اخیرا به یکی از چهره‌های سرشناس رسانه‌ای در روسیه تبدیل
شده است. او در حساب کاربری خود در فیسبوک نوشت نوع میانه‌‌ای از بیماری را تجربه می‌کند و خود را در دفترش قرنطینه خواهد کرد. او نوشت:‌ «فکر می‌کنم ایمنی که طی ماه گذشته ساخته‌ام به خوبی کمکم خواهد کرد.»
 
طی یک شب، آمار موارد جدید ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا در روسیه به رکورد تازه‌ ۵۰۰ نفر رسید و شمار کلی موارد ابتلا در این کشور دو هزار و ۳۳۷ نفر شد. این رقم حاکی است که روسیه حالا وارد مرحله جدیدی از همه‌گیری بیماری شده است.
 
کد مطلب : ۶۴۷۴
نام شما

آدرس ايميل شما