۰

افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای کودکان است

براساس آخرین آمارها به‌طور متوسط روزانه ۹ کودک در کشور افغانستان کشته یا دچار نقص عضو می‌شوند
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۵۸۲۶
افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای کودکان است
سالم خبر: براساس آخرین آمارها به‌طور متوسط روزانه ۹ کودک در کشور افغانستان کشته یا دچار نقص عضو می‌شوند.

به گزارش سالم خبر از یورونیوز، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، در گزارشی جدیدی که سه‌شنبه ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) منتشر کرده، عنوان کرده است که در  در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۹ هر روز کودکان افغانستانی با حوادث مرگباری رو به رو هستند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال 2018 افزایش 11 درصدی را نشان می دهد.

درگیری‌های ۴۰ ساله در افغانستان تاثیر مخربی روی کودکان، خانواده و جوامع این کشور از خود به جای گذاشته است.

هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف می‌گوید که سال ۲۰۱۹ به‌ویژه برای کودکان مرگبار بوده است. وی اضافه می‌کند: کودکان، خانواده‌های آن‌ها و جوامع آن‌ها،
هر روز عواقف وحشتناک درگیری‌ها را تحمل می‌کنند. این کودکان برای بزرگ شدن، رفتن به مدرسه، آموختن مهارت و ایجاد یک آینده برای خود ناامیدند.

طبق گزارش یونیسف، بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ نزدیک به شش هزار و ۵۰۰ کودک در افغانستان کشته و حدود ۱۵ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و این موضوع افغانستان را به مرگبارترین منطقه جنگی جهان در سال ۲۰۱۸ تبدیل کرد.

یونیسف در گزارش خود، علاوه بر تاثیر مستقیم خشونت به موضوعات دیگر مانند بلایای طبیعی، فقر و عدم توسعه یافتگی که روی زندگی کودکان اثر می‌گذارد اشاره کرده است.

اما سایر موضوعاتی که در این گزارش به آن اشاره شده است، این است که 3.8  میلیون کودک در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، یک دختر از سه دختر قبل از سن ۱۸ سالگی ازدواج
می‌کند، 3.7 میلیون کودک در سن مدرسه هستند اما به مدرسه نمی‌روند، 600 هزار کودک زیر پنج سال به شدت از سوءتغذیه رنج می‌برند و بالاخره 30  درصد از کودکان کار می‌کنند.

سالانه ۴۰۰ هزار جوان افغان وارد بازار کار می‌شوند اما بسیاری از آن‌ها مهارت‌های شغلی لازم برای یافتن کار و تامین معیشت را ندارند.

یونیسف در گزارش خود می‌گوید که برای مداوای ۲۷۲ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه‌ شدید، فعالیت می‌کند. به گفته‌ این سازمان، ۳۰۰ هزار کودک دیگر نیز نیازمند معالجه هستند. صندوق حمایت از کودکان سامان ملل متحد همچنین تاکید کرده است که برای حمایت از کودکان در افغانستان در سال ۲۰۲۰ به ۳۲۳ میلیون دلار کمک مالی نیاز دارد اما ۷۵ درصد این منابع تامین نشده است.
 
 
 
کد مطلب : ۵۸۲۶
نام شما

آدرس ايميل شما