۰

بازچرخانی تجهیزات پزشکی ۴۲۸ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۵۵۵۲
بازچرخانی تجهیزات پزشکی ۴۲۸ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد
سالم خبر: ریفربیش یا استفاده از صنعت بازچرخانی تجهیزات پزشکی منجر به صرفه جویی ۴۲۸ میلیون دلاری در هزینه‌های نظام سلامت می‌شود.
 
به گزارش سالم خبر ، مهدی یوسفی، رییس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در ششمین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات درباره ریفربیش، اظهار کرد: ریفربیش به معنای بازگرداندن دستگاه ‌های پزشکی استفاده شده به سطحی ایمنی و ثمربخش از طریق تعمیر، به روز رسانی و جایگزینی قطعات مستعمل با قطعات جدید است.
 
وی با بیان اینکه ریفربیش موجب استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی در سراسرکشور می‌شود، افزود: این امر در کاهش هزینه‌های اقتصادی نیز بسیار موثر بوده  همچنین  صنعت بازچرخانی یا ریفربیش تجهیزات پزشکی در کشورهای پیشرفته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
یوسفی خاطرنشان کرد: بنابر تخمین اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این تجهیزات به ارزش تقریبی ۳۶ هزار تا ۴۸ هزار میلیارد ریال به دلایل مختلف از رده مصرف خارج شده و در انبارهای دانشگاه‌ها و مراکز درمانی به صورت بلا استفاده انباشته شده است.
 
رییس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ادامه داد: در صورت صرفه‌جویی ارزی ناشی از راه اندازی صنعت بازچرخانی و ورود نیمی از ۳۶ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی بلا استفاده به چرخه ریفربیش با توجه به خرید و فروش و پرداخت هزینه تعمیر دستگاه‌ها می‌توان به صرفه جویی ۴۲۸ میلیون دلاری در هزینه‌های نظام سلامت دست یافت.
 
وی  با بیان اینکه استفاده از دستگاه‌های ریفربیش نیازمند اگاهی‌های عمومی، سیاست‌گذاری و مدیریت کلان است، گفت: از جمله چالش‌های پیش روی استفاده از دستگاه‌های ریفربیش حصول اطمینان از حفظ کیفیت دستگاه‌ها و بازسازی و باز ارسالی مناسب توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین قطعات مورد نیاز جهت انجام فرآیند ریفربیش است.
 
یوسفی عنوان کرد: از جمله مزیت‌های استفاده از دستگاه‌های ریفربیش صرفه جویی در بودجه عمومی نظام سلامت، استفاده بهینه از قطعات سالم موجود در دستگاه‌های بلا استفاده در شرایط تحریم، فعال‌سازی و شکوفایی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهنده خدمات و کاهش وابستگی علمی و فنی است.
کد مطلب : ۵۵۵۲
نام شما

آدرس ايميل شما