۰

مقالات پژوهشگران چینی به دلیل استفاده از اعضای بدن زندانیان اعدام شده حذف شد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۵۳۶۲
مقالات پژوهشگران چینی به دلیل استفاده از اعضای بدن زندانیان اعدام شده حذف شد
سالم خبر: مقالات پژوهشگران چینی به دلیل استفاده از اعضای بدن زندانیان اعدام شده از مجلات علمی حذف شد.

به گزارش سالم خبر از یورونیوز؛ دو وب‌سایت علمی که آخرین نتایج تحقیقات حوزۀ پیوند اعضا را منتشر می‌کنند، ۱۵ مقاله تحقیقاتی پژوهشگران چینی را به دلیل نگرانی از آزمایش‌های آنها روی اعضای بدن زندانیان اعدام شده حذف کردند.

اگرچه پیش بینی می شود دو
مجلۀ دیگر نیز با ابراز نگرانی از این موضوع بنا را بر آن گذاشته اند که مقالات محققان چینی را دیگر منتشر نکنند.

دولت چین در سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام کرد که این کشور استفاده از اعضای بدن زندانیان اعدام شده را که طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی غیرقانونی است متوقف کرده است. اما بنا به دلایلی بیم آن می رود که استفاده از اعضای بدن زندانیان عقیدتی اعدام شده در
این کشور هنوز ادامه دارد.

گفته می شود زندانیان اعدام شدۀ عضو برخی گروه‌های عقیدتی از جمله مسلمانان اویغور که یک اقلیت مسلمان در چین هستند و معتقدان به فرقه معنونی «فالون دافا» (که یک نظام اعتقادی مشابه بودیسم دارند و فعالیتشان در چین غیرقانونی است) از جمله گروه‌های هدف این عمل غیرقانونی باشند.

مجلات علمی مختلفی که تحقیقات مرتبط با پیوند عضو
را منتشر می‌کنند، تاکنون بارها اعلام کرده‌اند که به دلایل اخلاقی نتایج تحقیقاتی که در آنها از اندام‌های زندانیان استفاده شده باشد را منتشر نمی‌کنند. با این حال در اوایل سال جاری میلادی فعالان این حوزه ۴۰۰ مقاله تحقیقاتی را شناسایی کرده‌اند که برای تهیه آنها از اعضای زندانیان استفاده شده است.

بسیاری از این مقالات که گمان می‌رود از اعضای
بدن زندانیان اعدام شده در روند تحقیقاتشان استفاده کرده‌اند، مربوط به پیش از سال ۲۰۱۰ میلادی و زمانی است که چین سیستم قانونی اهدای اعضای بدن افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌اند را مانند سایر کشورها نداشته است.

از بین 15 مقالۀ تحقیقاتی، ۸ مقاله در وب سایت PLOS ONE و ۷ مقاله در وب سایت Transplantation بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ میلادی منتشر شده بودند که حذف شدند.
 
کد مطلب : ۵۳۶۲
نام شما

آدرس ايميل شما