۰
برخی نمایندگان مجلس با هرگونه افزایش مالیات بر سیگار و خروج قلیان‌سراها از اماکن عمومی مخالف‌اند

کسی از فهرست اسامی 50 نماینده مخالف با افزایش مالیات سیگار اطلاعی دارد؟

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران هم از افشای نام این نمایندگان استنکاف می کند
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۵۰۸۹
کسی از فهرست اسامی 50 نماینده مخالف با افزایش مالیات سیگار اطلاعی دارد؟
سالم خبر: پنجاه نماینده مجلس با هرگونه افزایش مالیات بر سیگار و دخانیات و همچنین خروج قلیان سراهای از اماکن عمومی مخالف اند.

به گزارش سالم خبر؛ امسال اگرچه به گفته ی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران بدترین نمره مالیات به سیگار را به جمهوری اسلامی ایران دادند اما قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در جایگاه دوم مالیات بر سیگار در جهان پس از کشور بوسنی قابل تامل بوده و مستلزم توجه بیشتر از سوی نمایندگان مردم کشور است.

هنوز هیچ فهرستی از نام نمایندگان مخالف افزایش مالیات سیگار دردست نیست ضمن آنکه در پیگیری های سالم خبر حتی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران از افشای نام آنان استنکاف می کند. نمایندگانی که باید پس از اتمام دوره ی آنان در انتخاب نمایندگان جدید صرفنظر از سمت و سوی سیاسی آنان در گزینش مجددشان برای نمایندگی مردم در مجلس تجدید نظر شود.
 
دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با اشاره به موافقت برخی از نمایندگان مجلس جهت خروج قلیانسراها از
اماکن عمومی بر خلاف قانون جامع مبارزه با استعمال دخانیات مصوب سال ۱۳۸۵ تاکید کرد و به مهر گفت : نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم باید حافظ سلامت آنها باشند. پس این بار به نمایندگانی در انتخابات مجلس رای دهیم که سلامتی مردم برایشان در اولویت بوده و به اجرای بی چون و چرای تمامی بندهای قانون اعتقاد داشته باشند.
 
محمدرضا مسجدی در ادامه در گفت و گو با مهر با تاکید بر اینکه برخی نمایندگان در اجرای مالیات بر دخانیات و نیز عدم خروج قلیانسراها از اماکن عمومی طبق قانون موافق نیستند، افزود: ایران عضو کنوانسیون جهانی کنترل و مبارزه با دخانیات است وما از سال ٨۵ عضو معاهده و کنوانسیون جهانی کنترل دخانیات هستیم که مثل معاهده انرژی هسته‌ای است و مداوم مسئولان جهانی پیروی از کنوانسیون را در ایران بررسی می‌کنند. متاسفانه امسال بدترین نمره مالیات به سیگار در دنیا را به جمهوری اسلامی ایران دادند و بر طبق این کنوانسیون ٧٠ درصد قیمت مصرف کننده سیگار باید مالیات اخذ شود در حالی که متاسفانه
در این زمینه عملکرد خوبی نداریم.
 
وی با بیان اینکه روزانه ٢٠ میلیارد تومان خرج سیگار می‌شود، گفت: مالیات سیگار از سال ٨۵ تا٩٨ باید ١۴٠ درصد افزایش پیدا می‌کرد اما با وجود اینکه قیمت سیگار از بهمن تاکنون چند برابر شده اما ریالی از افزایش سیگار به جیب دولت نرفته و سودها نصیب واردکنندگان و تولیدکنندگان و دلالان شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه دولت اعتقادی به مالیات بر دخانیات ندارد، گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی ٨ جلسه در ایران گذاشتند و به خرج سازمان بهداشت جهانی افرادی را برای آموزش به ترکیه فرستادند تا مالیات بر سیگار افزایش پیدا کند، اما حتی این اقدام‌ها نیز موثر نبود. نظر به اینکه استعمال دخانیات مهمترین عامل سکته قلبی و مغزی -بیماریهای تنفسی و سرطان شناخته شده است و مهمترین دروازه ورود به اعتیاد جوانان می باشد، بنابراین در سال جدید مطالبه گری را از خودمان شروع کرده و در انتخابات مجلس اینبار به نمایندگانی رای دهیم که سلامتی مردم و جامعه دغدغه شان باشد.
کد مطلب : ۵۰۸۹
نام شما

آدرس ايميل شما