۱
۱
براساس آخرین یافته های متخصصان چشم پزشکی:

سیگار کشیدن می تواند یکی از عوامل مهم در بروز بیماری گلوکوم ( آب سیاه) باشد

با استعمال ده سیگار در روز ریسک ابتلا به آب مروارید سه برابر می شود
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۵۰
سیگار کشیدن می تواند یکی از عوامل مهم در بروز بیماری گلوکوم ( آب سیاه) باشد
سالم خبر : سیگار کشیدن اگر چه به عنوان یکی ازعوامل اصلی بروز انواع بیماری های قلبی و ریوی شناخته شده است، اما براساس آخرین تحقیقات مشخص شده است که نابینایی هم می تواند تبدیل به جزیی از این عوارض خطرناک باشد.

متخصصان چشم پزشکی در هند معتقدند سیگار کشیدن می تواند یکی از عوامل مهم در بروز بیماری گلوکوم ( آب سیاه) باشد.

بیماری گلوکوم ( آب سیاه) که موجب آسیب رساندن به عصب بینایی چشم می شود و به مرور زمان می تواند وضعیت وخیم تری را برای بیمار رقم بزند اغلب با افزایش فشار چشم ارتباط مستقیم دارد. بیماری گلوکوم گاه به طور ارثی از نسلی به نسلی دیگر منتقل می شود و به همین دلیل موجب می شود که علائم آن در مدت زمان طولانی به رغم ابتلا به این بیماری در بدن نمایان نشود.

پزشکان اظهار
می دارند که علاوه بربیماری گلوکوم، چندین بیماری دیگر از جمله بیماری خشکی چشم (AMD) که مرتبط با سن افراد است نیز می تواند با کشیدن سیگار نیز ایجاد یا حتی شدت آن افزایش یابد، اما تنها 10 تا 20 درصد از مردم از این واقعیت آگاه هستند.

کمال بپاپور در مصاحبه ای با خبرگزاری IANS گفت: "مصرف سیگار با بسیاری از بیماری های خطر آفرین مانند AMD، کاتاراکت، گلوکوم، رتینوپاتی دیابتی و سندرم چشم خشک ارتباط دارد.

در حالی که گلوکوم به عصب بینایی چشم آسیب می زند، AMD باعث از بین رفتن مرکز دید چشم می شود. در بیماری دژنراسیون ماکولای خشک، مرکز شبکیه آسیب می بیند و در دژنراسیون ماکولار مرطوب، رگ های خونی ناشی از شبکیه ، رشد نا متعارفی پیدا می کنند.

 بیماری AMD با از دست رفتن دید در مرکز چشم
آغاز می شود به طوری که یک مطالعه ساده برای فرد مبتلا به آن سخت می شود. با گذشت زمان، افت بینایی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
 
ماهیپال ساچ دو رییس و مدیر عامل مرکز درمانی چشم در هند، گفت: برخی دیگر از مشکلات مربوط به بیماری های چشم ناشی از سیگار کشیدن بیش از حد را می توان به ابتلا به آب مروارید اشاره کرد.

وی همچنین اضافه کرد که افرادی که بیش از 10 سیگار در روز سیگار می کشند، تا سه برابر خطر ابتلا به آب مروارید را در خود افزایش می دهند و به طور مشابه، ارتباط تنگاتنگی بین بیماری گلوکوم و سیگار کشیدن وجود دارد."
 
پزشکان معتقدند که آگاهی مردم درباره ارتباط سیگار کشیدن با از دست رفتن بینایی آنان می تواند نقش مهمی در سلامت شان ایفا کند.
 
سمیر سود، متخصص چشم
پزشکی در این باره گفت: ابتدا، سیگار کشیدن باید کاهش یابد، که در واقع نه تنها منجر به آسیب رساندن به ریه ها و گلو می شود، بلکه به تدریج، اعصاب چشم را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
 
همانطور که براساس برآورد جامعه گلوکومای هند بیان شده است، بیش از 10 میلیون نفر مبتلا به گلوکوم هستند و بیش از یک میلیون مورد جدید هر سال بر این تعداد افزوده می شود.
 
رژیم غذایی ممکن است نقش مهمی در جلوگیری از مشکلات بینایی مرتبط با بیماری های مربوط به  سن افراد مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید داشته باشد. بنابراین پزشکان توصیه می کنند افزودن مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، روی و ویتامین A، C و E در رژیم غذایی می تواند برای جلوگیری از مشکلات بینایی به افراد کمک کند.
 
کد مطلب : ۴۵۰
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اطلاعی از این بیماری نداشتم