۰
مجمع جهانی اقتصاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد:

بالغ بر۸۹۰ میلیون نفر در دنیا دچار هفت اختلال روانی هستند

تا سال ۲۰۳۰ میلادی، این بیماری‌ها هزینه ای بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد دلاررا به اقتصاد دنیا تحمیل خواهد کرد
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۹۷۶
بالغ بر۸۹۰ میلیون نفر در دنیا دچار هفت اختلال روانی هستند
سالم خبر: مجمع جهانی اقتصاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: بیماری‌ها و اختلالات روانی آسیب بسیاری به اقتصاد جهان وارد می کند و تا سال ۲۰۳۰ میلادی، این بیماری‌ها هزینه ای بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد دلاررا به اقتصاد دنیا تحمیل خواهد کرد. اما مساله مهم‌تر اینکه بیماری‌ها و اختلالات روانی  در تمامی کشورهای جهان در حال افزایش است و هیچ کشوری از آسیب های ناشی از این بیماری در امان نیست.
 
دراجلاس سال ۲۰۱۹ داووس موضوع بیماری‌های روانی و تبعات آنها روی اقتصاد دنیا مورد بحث قرار داشت  و آلزایمر به
عنوان یکی ازمهمترین بیماری‌های روانی امروز که تا کنون درمانی برای آن پیدا نشده است، مورد بررسی قرار گرفت .
 
در سال‌های اخیر شمارمبتلایان به این بیماری افزایش یافته است و به دلیل عدم وجود داروی مناسب برای درمان این بیماری، هم سرعت پیشروی در فرد بسیار بالا است و هم درمانی برای بیماران وجود ندارد  که مساله ای نگران کننده برای بیماران و خانواده های آنها است.اما علاوه بر آلزایمر بیماری‌های روانی دیگری هم وجود دارد که جامعه بشریت را درگیر کرده است . بیماری‌هایی از قبیل اختلالات کنترل خشم و افسردگی
یا بیماریهای روانی دیگر که فرد و خانواده اش را به انحای مختلف درگیر کرده است.
 
در سال ۲۰۱۸ میلادی شایع ترین بیماری روانی  در دنیا اختلالات خشم بود. در این سال ۳.۸۳ درصد از  مردم  با این اختلال دست به گریبان بوده و سلامت اعضای خانواده و اطرافیان خود را نیز به خطر انداخته اند. شاید در نگاه نخست این طور تصور شود که سهم این افراد بسیار کم است اما با احتساب جمعیت بالغ بر ۸ میلیاردی کره زمین ، شمار افرادی که با این اختلال دست به گریبان هستند بیش  از ۳۰۶ میلیون نفر است.
 
دومین اختلال روانی در این سال‌ها
افسردگی است که ۳.۷۷ درصد از مردم به آن مبتلا هستند و این افراد نمی توانند روی مشاغل خود متمرکز باشند. به همین دلیل کارآیی انها در شغل‌شان کمتر است و در نهایت نمی تواند ارزش افزوده مناسبی برای اقتصاد کشور داشته باشند. این افراد بالغ بر ۳۰۱ میلیون نفر از جمعیت کره زمین  را تشکیل می دهند.
 
سومین اختلال روانی در دنیا اختلال در مصرف الکل و مشروبات الکلی است که ۱.۳۷ درصد از جمعیت ساکن روی کره زمین را درگیر کرده است و مصرف مواد مخدر با درگیر کردن ۰.۸۵ درصد از مردم دنیا جایگاه چهارم را در این فهرست دارد.
 
 این
آمار نشان می دهد  بالغ بر ۱۰۹ میلیون نفر در دنیا درگیر اختلال در مصرف مشروبات الکلی ۶۸ میلیون نفر در دنیا معتاد به مصرف مواد مخدر هستند.تمامی این  افراد با تحمیل هزینه به اقتصاد جهان، زندگی خود و اطرافیان خود را نیز تحت تاثیر قرار داده اند.
 
اختلالات دو قطبی، شیزوفرنی و اختلال درغذا خوردن که شامل زیاد غذا خوردن و کم غذا خوردن می شود در رده های بعدی قرار دارند.
 
طبق این گزارش ۱۰.۸۶ درصد از مردم دنیا دچار این هفت اختلال روانی  هستند که جمعیتی بالغ بر ۸۹۰ میلیون نفر را در برمی گیرد.
 
کد مطلب : ۳۹۷۶
نام شما

آدرس ايميل شما