۰

17 هزار مبتلا به شکاف لب در مناطق محروم رایگان درمان شدند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۳۳۲۳
17 هزار مبتلا به شکاف لب در مناطق محروم رایگان درمان شدند
سالم خبر: رئیس هیات مدیره موسسه ملی مرهم گفت: 17هزار بیمار گرفتار شکاف لب، کام و ناهنجاری همراه تولد در مناطق محروم کشور به صورت رایگان درمان شدند.

به گزارش سالم خبر از موسسه ملی مرهم، عبدالجلیل کلانتر هرمزی روز یکشنبه افزود: این بیماران توسط پزشکان مجرب در مناطق محروم تحت درمان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: موسسه ملی مرهم یک مجموعه مردم‌ نهاد است که 500 نفر عضو غیررسمی، هفت نفر هیات مدیره و بیش از 40 نفر هیات امنا دارد که پزشکان طی 23 سفر به مناطق محروم از سال 87 تا امسال، بیماران زیادی را که دچار شکاف لب، کام و ناهنجاری همراه تولد بودند، ویزیت و درمان رایگان کرده‌اند.

کلانتر هرمزی اظهار داشت: به طور کلی 1700 تا 1800 مورد درمان در مناطق محروم انجام شده است و در بقیه موارد نیز افراد به سایر نقاط کشور اعزام و برای آنها درمان رایگان صورت گرفته است که بیش از 4500 نفر طی 10 سال گذشته رایگان ویزیت و عمل شده‌اند.

سرپرست گروه جراحان پلاستیک مناطق محروم در ارتباط با برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌های اجتماعی گفت: این مراسم 25 آذرماه سال جاری در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: هر ساله مؤسسه ملی مرهم با همکاری نهادهایی همچون دانشگاه علوم پزشکی تهران از افرادی که در حوزه‌های مختلفی مانند پزشکی،‌ مهندسی،‌ اجتماعی، ‌کشاورزی و شهری کار خیر و بدون هیچ چشم‌داشتی اقدام موثر اجتماعی انجام داده باشند، تجلیل می‌کند.
کلانترهرمزی خاطرنشان کرد: در مراسم امسال از چهار نفر در گروه مرهم، چهار نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران و چهار نفر از خیرین حوزه سلامت و چندین نفر دیگر به علت فعالیت‌های اجتماعی و انسان‌دوستانه تجلیل می‌شود.
کد مطلب : ۳۳۲۳
نام شما

آدرس ايميل شما