۰
یک منبع آگاه آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با سالم خبر:

 فعلا برخی دبیرستانی‌ها آموزش می‌بینند پایه های دیگر، شاید وقتی دیگر

قبح تشریح برخی مسائل در آموزش شیوه های انتقال ایدز در مدارس از عواملی هستند که موجب شده‌اند با احتیاط بیشتری گام برداریم
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۳۲۷۵
 فعلا برخی دبیرستانی‌ها آموزش می‌بینند پایه های دیگر، شاید وقتی دیگر
سالم خبر: براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان اگر چه براساس پروتکل تدوین و ابلاغ شده درباره آموزش راههای انتقال ویروس HIV برای همه مقاطع سنین و تحصیلی به وزارت علوم، آموزش و پرورش و پادگان ها باید این آموزش آغاز شود اما هنوز برنامه‌ی مدونی برای آموزش به این قشر جوان تدوین نشده است.
 
به گزارش سالم خبر قرار است دانش آموزان، دانشجویان و سربازان برای پیشگیری از شیوع این بیماری آموزش ببینند و این آموزش روز به روز توسعه یابد اما نداشتن بازوی اجرایی واحد و متمرکز موجب شده است که این مساله غیرمتمرکز و نه به طور یکدست در مدارس و دانشگاه ها مورد پیگیری قرار گیرد.
 
یک منبع آگاه آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با سالم خبر درباره آموزش ایدز در مدارس گفت: آموزش ایدز از سال گذشته در پایه دهم و از سال
جاری تحصیلی در پایه دوازدهم در کتاب علوم زیستی آغاز شده است اما هنوز در سایر پایه های تحصیلی این آموزش ارائه نشده است.
وی قبح تشریح برخی مسائل و وجود برخی حساسیت ها در آموزش شیوه های انتقال ایدز در مدارس را از عواملی دانست که باید در این راه با احتیاط بیشتری در مدارس گام برداشت.
 
وی افزود: یکی از شرکای اصلی وزارت بهداشت و درمان در تدوین پروتکل آموزش ایدز، وزارت آموزش و پرورش برای گروه دانش آموزان و نوجوانان است.

آموزش ایدز در همه دانشگاه ها ارائه می شود

در ادامه سید علی جواد موسوی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران به سالم خبر درباره آموزش شیوه های انتقال ایدز در دانشگاه های کشور گفت: با توجه به پروتکل ابلاغی آموزش ایدز از سوی وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه ها، این آموزش با همکاری معاونت بهداشت
و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه های کشور ارائه می شود.

وی بیان داشت: آموزش ایدز جزو دروس دانشجویان دانشکده بهداشت، دانشکده پزشکی و دانشجویان رشته باکتری شناسی است و دانشجویان این آموزش را در امور درسی خود دریافت می کنند  و یا در بخش عفونی هم بیمار را می بینند و هم آموزش ارائه می شود. ضمن آنکه در سایر رشته ها و دانشگاهها نیز دانش آموزان در این زمینه آموزش های لازم را می بینند.

وی بر آموزش ایدز در سراسر دانشگاه های کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به پروتکل ابلاغی آموزش ایدز از سوی معاونت وزارت بهداشت و درمان این آموزش در دانشگاه های سراسر کشور تداوم دارد و سعی داریم این آموزش ها هر چه بیشتر در بین نوجوانان و جوانان  توسعه یابد تا شاهد کاهش و ریشه کنی بیماری ایدز در کشور باشیم.
 
کد مطلب : ۳۲۷۵
نام شما

آدرس ايميل شما