۰

سرمایه گذاران به تولید تجهیزات پزشکی ورود کنند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۳۱۷۸
سرمایه گذاران به تولید تجهیزات پزشکی ورود کنند
سالم خبر : مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکنون تنها 30 درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شود، گفت: انتظار می رود سرمایه گذاران ایرانی به این بخش سودآور و مهم ورود کنند.
 
به گزارش ایفدانا رضا مسائلی در حاشیه گشایش خط تولید سرنگ اینفلیتور با کاربرد رفع انسداد عروق قلب در البرز افزود: تاکنون بیش از 280 هزار قلم تجهیزات پزشکی در بازار مصرف کشور به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: از بازار دو میلیارد و 500 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی کشور تنها 30 درصد سهم داخل و 70 درصد مابقی وارداتی است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جای فعالیت برای شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران وجود دارد و می توانند به خوبی فعالیت کنند.

او ادامه داد: وزارت بهداشت 240 میلیون دلار سهم صادرات تجهیزات پزشکی را در برنامه کاری خود قرار داده است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزود: به عنوان متولی تجهیزات پزشکی می گویم که سرمایه گذاری در بخش تجهیزات پزشکی سودآور بوده و می توان به صادرات محصولات امیدوار بود.

او کوشش دست اندرکاران شرکت رایبد البرز را در تولید سرنگ اینفلیتور تحسین برانگیز دانست و گفت: امیدواریم مجموعه رایبد هم نیاز بازار داخل را تامین کند و هم به صادرات بپردازد.

مسائلی اظهار کرد: تیم رایبد با فعالیت شبانه روزی در دانشگاه تحصیل کرد و امروز شاهد تولید نخستین محصول این گروه هستیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: دو سال طول کشید تا پروانه ساخت این سرنگ دریافت شد و امروز روانه بازار مصرف می شود.

مسائلی تاکید کرد که ما در ابتدای راه طولانی هستیم و وظیفه سنگینی بر عهده داریم ضمن آن که تک تک آحاد جامعه در شرایط حساس کنونی باید سهم خود را از تولید ناخالص ملی مشخص کنیم.

خط تولید سرنگ اینفلیتور برای نخستین بار در کشور در منطقه آزاد پیام البرز راه اندازی شد.
کد مطلب : ۳۱۷۸
نام شما

آدرس ايميل شما