۰
یک استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

درصد ابتلای زنان و مردان به بیماری ایدز در کشور برابر شده است

روند اپیدمی و شیوع بیماری ایدز در کشور از اعتیاد و راه تزریق به مقاربت های جنسی تغییر کرده است
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۳۰۱۶
درصد ابتلای زنان و مردان به بیماری ایدز در کشور برابر شده است
سالم خبر: یک استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: روند اپیدمی و شیوع بیماری ایدز در کشور از اعتیاد و راه تزریق به مقاربت های جنسی تغییر کرده است .

مسعود مردانی در گفت و گو با سالم خبر با اشاره به این که موارد جدید ابتلا به بیماری ایدز در ایران  بین  زنان و مردان برابر شده است، گفت: در ایران در گذشته 90 درصد موارد جدید ابتلا به مردان مرتبط بود اما در حال حاضر این نسبت تقریبا برابر شده ضمن
آنکه سن ابتلا به این بیماری در کشور بسیار پایین آمده است.

وی در خصوص شیوه های پیشگیری از آلودگی به ویروس HIV بیان کرد: پیشگیری به عنوان یک استراتژی مهم برای به صفر رساندن بروز موارد جدید این بیماری در جامعه در نظر گرفته شده است و محققان براین باورند که بیماران مبتلا به  ایدز در مراحلی درمان پذیر است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شیوع و موارد جدید ابتلا به ایدز در کشورهای خاورمیانه و آسیای میانه
رو به افزایش است، افزود: در کشورهایی مانند اسکاندیناوی و استرالیا بیماری ایدز کنترل شده و حتی بروز این بیماری به صفر رسیده است این در حالیست که در کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه شیوع ایدز با سرعت بیشتری در حال افرایش است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: تا پایان سال 2017 حدود 37 میلیون نفر در دنیا به بیماری ایدز مبتلا شدند و در همان سال حدود یک میلیون نفر در اثر ابتلا به این بیماری
فوت کردند که با توجه به اینکه کشورهای آفریقایی مهد بروز ایدز است که با برنامه ریزی هایی که ارگان های بین المللی مناسبی انجام داده اند ایدز کنترل شده است.

آموزش و فرهنگ‌سازی تنها راه پیشگیری از ایدز است

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به  اینکه آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی یکی از مهمترین راهبردهای  پیشگیری از ایدز است، دولتمردان و مسوولان کمیسیون بهداشت مجلس شورای و
اسلامی و سایر نهادها می توانند تمرکز خود را در راه آگاهی سازی جوانان وآشنایی با مسائل مهم و پیشگیری از این بیماری درنظر داشته باشند.

مردانی افزود: آموزش در مورد راههای ابتلا به بیماری ایدز باید از مدارس آغاز شود . چون اگر فرزندان و جوانان از مسیرهای درست آگاهی را به دست نیاورند امکان دارد از طریق فضای مجازی و همسالان که اطلاعات صحیحی ندارند دچار مشکلات و آسیب های غیرقابل جبرانی شوند.
 
کد مطلب : ۳۰۱۶
نام شما

آدرس ايميل شما