۰
وزیر بهداشت در مراسم تکریم معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان مطرح کرد:

داروی سالک به دلیل تحریم‌ها از سوی شرکت های هواپیمایی بارگیری نمی‌شود

مردم بهتر از ما می توانند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۲۹۷۴
داروی سالک به دلیل تحریم‌ها از سوی شرکت های هواپیمایی بارگیری نمی‌شود
سالم خبر: وزیر بهداشت و درمان گفت: انجمن های مردم نهاد پژواک بین المللی پیدا کرده اند پس باید علیه رفتارهای غیر اخلاقی سازمان ها و نهادها به مجامع بین المللی شکایت کنند.

به گزارش سالم خبر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان امروز طی سخنانی در مراسم تودیع و تجلیل از سید‌هادی ایازی معاون اجتماعی این وزارت که به تبعیت از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مجبور به کناره گیری از پست خود شد، گفت: با توجه به تهدیدهای آمریکا علیه کشور ما و برقراری تحریم ها سلامت مردم فقط جسم شان نیست که با این تهدیدات روح و روان آنان نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنابراین در این راستا انجمن های مردم نهاد می توانند علیه این رفتارهای غیراخلاقی بدون دخالت دولت و حمایت معاونت اجتماعی به مجامع بین المللی شکایات کنند.

وزیر بهداشت و درمان سازمان های مردم نهاد و خیرین را در این دوره از تحریم ها به دلیل موفقیت در ارائه خدمات به بیماران و مردم یک پژواک بین المللی اعلام کرد.

وی همچنین اظهارداشت:  امکان ندارد هیچ جایی از دنیا نظام سلامت بدون حضور جدی مردم در قالب تشکل ها بتواند موفق باشد. چون در این دوره تشکل های غیر دولتی بسیار رشد کرده است و ما باید تلاش کنیم این چراغ فروزان همچنان بدرخشد.

هاشمی با بیان اینکه در همه بخش های کشور
نباید مردم را رقیب خود دانست، بیان کرد: مردم بهتر از ما می توانند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وزیر بهداشت و درمان همچنین با اشاره به جایگاه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، ادامه داد: هنوز فردی را به جای دکتر ایازی نتوانسته ام پیدا کنم و این مسئله را خدمت مقام معظم رهبری نیز به طور مکتوب ارائه کرده ام. چون این حوزه اجتماعی وزارت بهداشت بسیار حساس است و بالاترین نگرانی من اینست که چه بر سر معاونت اجتماعی بدون دکتر ایازی می آید.

داروی سالک بارگیری نمی شود

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری سالک در غرب اصفهان، اظهارداشت: طی جلسه ای در این منطقه جویا شدیم که میزان داروی موثرسالک کم است و دلیل آن عدم بارگیری دارو در شرکت هواپیمایی است که از تحریم ها نشات می گیرد.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه هم اکنون در آستانه فصل بودجه قرار داریم، گفت: از بودجه تخصیص یافته می توانیم اعتباراتی را ویژه بیماری های دیستروفی، اس ام ای، اوتیسم و بیماری های متابولیک تامین کنیم که این مسئله با حمایت معاونت اجتماعی محقق می شود.

در پایان هاشمی به همراه سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه و خیرین به عنوان حلقه های واسطه جامعه با حاکمیتی که در بطن جامعه وجود دارند از سیدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت تجلیل کردند.
 
 
 
کد مطلب : ۲۹۷۴
نام شما

آدرس ايميل شما