۰
براساس توافق میان حزبی دموکراتها و جمهوریخواهان:

کاهش قیمت دارو در امریکا کلید خورد

انتخاب دموکراتها در مجلس نمایندگان امریکا و توافق آنان با دولت در مورد ضرورت کاهش قیمت دارو، خواب را از چشمان شرکتهای داروسازی ربوده است
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۸۶۴
کاهش قیمت دارو در امریکا کلید خورد
 سالم خبر: شرکتهای داروسازی که در ماه های قبل به خصوص بعد از مشخص شدن  دیدگاه رییس جمهوری برای کاهش قیمت دارو در کشور با چالشهای زیادی روبرو بودند و از ابزارهای مختلفی برای مقابله با این سیاست استفاده کردند، بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات میان دوره ای مجلس در امریکا شوک بزرگتری را تجربه کردند.
 
به گزارش سالم خبر؛ انتخاب دموکراتها در مجلس نماینگان امریکا و انتشار خبر توافق دموکراتها با دولت در مورد مساله ضرورت کاهش قیمت دارو، خواب را از چشمان شرکتهای داروسازی ربوده است. به نظر می رسد در این شرایط  این شرکت ها راهی جز تلاش برای کاهش قیمت محصولاتشان در بازار ندارند زیرا نه تنها دولت بلکه مجلس نمایندگان هم حامی این طرح هستند.
 
پس
از مشخص شدن نتیجه انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان و سنا  در امریکا، طرح تلاش برای کاهش قیمت دارو در امریکا به عنوان یک اولویت مهم مطرح  شده است .
 
نشریه The hill در این مورد نوشت: مساله قیمت دارو در امریکا یک بحران بسیار جدی است و هم جمهوری خواهان و هم دموکراتها به اهمیت آن واقف هستند. به نظر می رسد این بار یک توافق بین حزبی برای مقابله با قیمت بالای دارو در مجلس نمایندگان امریکا ایجاد شود که بدون شک اثرات بسیار مثبتی روی مصرف کنندگان نهایی خواهد داشت.
 
دیوید میچل بنیانگذار گروه تلاش بیماران و داروهای قابل خرید بر این باور است که انتخاب دموکراتها در مجلس نمایندگان به معنای موفقیت طرح کاهش قیمت نهایی دارو در این کشور است زیرا دموکراتهایی
که برای مجلس رقابت می کردند شعار تلاش برای کاهش قیمت دارو را به عنوان اصلی ترین شعار خود انتخاب کرده بودند  و  حال در نظر دارند با توافق با کاخ سفید  و رییس جمهوری این طرح را اجرایی کنند.
 
دونالد ترامپ هم در نشست خبری خود پس از اعلام نتایج انتخابات میان دوره ای گفت که مساله کاهش قیمت دارو در امریکا مساله ای است که او می تواند با نانسی پلوسکی سخنگوی مجلس نمایندگان بر سر آن به توافق برسد.
 
البته باید در نظر داشت که شرکتهای داروسازی لابی بسیار قدرتمندی در امریکا دارند و این لابی در تلاش است تا با این طرح مبارزه کند اما همسو شدن مجلس نمایندگان  و دولت امریکا در مورد مساله  دارو در این کشور باعث شده است تا داروسازان هم دچار نگرانی
شوند.
 
موضوع مورد تاکید توسط هر دو حزب در مجلس، تلاش برای کاهش قیمت داروی مصرفی سالمندان و بیماران خاص بوده است. این افراد در هر سال بخش زیادی از بودجه خود را برای تامین دارو صرف می کنند و تلاش برای کاهش هزینه های این افراد به معنای تلاش برای ارتقای استاندارد زندگی و افزایش درآمد قابل استحصال آنها است.
 
این نشریه در انتهای گزارش در مورد اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد و نوشت: قیمت دارو در امریکا نسبت به کشور همسایه خود یعنی کانادا بالاتر است . حال باید دید تلاشهای دولت و مجلس تا چه حد می تواند قیمت دارو را در امریکا کاهش دهد. اما با توجه به شواهد، کاهش قیمتها حتمی است، موضوع مورد بحث زمان کاهش قیمت و میزان کاهش است.
 
کد مطلب : ۲۸۶۴
نام شما

آدرس ايميل شما