۱
یونیسف در تازه ترین مطالعات خود اعلام کرد؛

ژاپن و پاکستان؛ بهشت و جهنم نوزادان

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۲۵۹
ژاپن و پاکستان؛ بهشت و جهنم نوزادان
سالم خبر: یونیسف در تازه ترین مطالعات خود امن ترین و خطرناک ترین کشورهای جهان برای نوزادان را معرفی کرد.
 
به گزارش سی ان ان براساس این گزارش هر سال حدود 2.6 میلیون کودک در ماه اول زندگی خود جان می بازند که این آمار در برخی کشورها افزایش آمار حکایت از وضعیت اسف بار نوزادان دارد.

این گزارش یونیسف که اختصاص به سه ماهه نخست سال 2016 دارد کشور پاکستان را جهنمی برای نوزادان متصور شده است که از هر 22 نوزاد متولد در این کشور یک نوزاد در ماه اول عمر جان خود را از دست می دهد. کمترین میزان مرگ و میر نوزاد در کشور ژاپن است که از هر 1111 تولد یک نوزاد جان خود را از دست می دهد.

آفریقای مرکزی با آمار از هر ۲۴ نوزاد یکی و افغانستان با آمار از هر ۲۵ نوزاد یکی، به ترتیب پس از پاکستان، در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
براساس این گزارش ایسلند و سنگاپور به ترتیب دومین و سومین کشور امن برای نوزادان محسوب می شود.

اما نکته جالب توجه آنکه براساس این گزارش میزان مرگ و میر نوزادان در کشورهای ایالات متحده و بریتانیا بیشتر از کشورهایی مانند کوبا ، آلمان، کره جنوبی و سنگاپور است.

سومالی، لسوتو، گینه بیسائو، سودان جنوبی، ساحل عاج، مالزی و چاد به ترتیب مرگبارترین کشورها برای نوزادان زیر یک ماه عنوان شده است.
همچنین در این گزارش کشورهای فنلاند، اسلوونی ، استونی، کره جنوبی، نروژ، لوکزامبورگ از امن ترین کشورها برای نوزادان اعلام شده است.
 
کد مطلب : ۲۵۹
نام شما

آدرس ايميل شما