۰

۸ درصد جمعیت ایران سالمندند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۲۴۴۸
۸ درصد جمعیت ایران سالمندند
سالم خبر : جمعیت سالمند کشور در حال افزایش است و آنچه در این بین می تواند از هزینه های نظام سلامت بکاهد، داشتن سالمند سالم است.
 
به گزارش سالم خبر از مهر ، محمدتقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی در برنامه نبض شبکه خبر که با موضوع سالمندی سالم؛ ضرورت جامعه رو به پیشرفت»، روی آنتن رفت، گفت: دو تعریف برای سالمندی وجود دارد؛ جمعیت بالای ۶۰ و ۶۵ سال، در برخی کشورها این رقم بالاست اما در سند سالمندی ۶۰ سال به بالا را در نظر می‌گیرند.

وی اظهارداشت: بر مبنای ۶۰ سال، حدود ۸ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند اما بر مبنای ۶۵ سال، ۶.۲ درصد سالمند هستند.

جغتایی با اشاره به اقدامات بهداشتی خوب انجام شده در کشور، افزود: در چند سال اخیر امید به زندگی در ایران افزایش پیدا کرده و به میانگین ۷۴ سال رسیده است.

محسن سلمان نژاد رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، گفت: شیب سالمندی در بیشتر جوامع رخ نموده و برنامه ریزی برای این قشر جامعه یک ضرورت جدی است.

وی با اشاره به شیب تند سالمندی، تاکید کرد: باید مشکلات حقوقی و قانونی را مرتفع کنیم و یک سند یکپارچه برای کل کشور طراحی کنیم.

سلمان نژاد گفت: در سال ۹۶ سند واحدی طراحی و انجام شد اما در انتها شکل واحدی به خود نگرفت.
وی افزود: با تغییرات الگویی سالمندی مواجه هستیم و باید متناسب با این تغییرات برنامه ریزی کنیم.
رضا فدای وطن مدیر گروه سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: سالمندان بیشتر مشکلات اجتماعی دارند و باید به این مشکلات توجه شود.

وی افزود: بیش از نیمی از سالمندان درآمد ندارند و این مشکلات عدیده ای را برای سالمندان به وجود می آورد.

مدیر گروه سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: مرکزی جامع برای خدمات دهی سالمندان وجود ندارد و بیشتر در سطح شهر پراکنده است.
کد مطلب : ۲۴۴۸
نام شما

آدرس ايميل شما