۳

داروی جدید سرطان ریه شرکت AstraZenec مجوز گرفت

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۲۳۹
داروی جدید سرطان ریه شرکت AstraZenec  مجوز گرفت
سالم خبر: شرکت بزرگ دارویی AstraZenec  توانست مجوز داروی جدید سرطان ریه Imfinzi  را بدست آورد. این موفقیت موجب خواهد شد  شرکت دارویی آسترازنک بازار داروی سرطان در جهان را تصاحب کرده و رقبای خود در این عرصه کنار زند.
 
اداره غذا و داروی ایالات متحده FDA  در این باره اظهار داشت که استفاده گسترده از داروی Imfinzi برای درمان بیماری سرطان ریه سلول غير كوچك (NSCLC)  در مراحل اولیه موثر بوده و در مواردی که سرطان هنوز به تمامی بدن سرایت نکرده است مورد تایید قرار گرفته است.
 
داروی Imfinzi ، اولین داروی ایمونوتراپی است که در این امر مورد تایید قرار می گیرد.
 
با توجه به چراغ سبزسازمان غذا و داروی آمریکا به داروی Imfinzi  در سال گذشته که در پی موفقیت های بالینی این دارو بدست آمده است انتظار می رود این شرکت فرصتی برای درمان و پیشگیری از سرطان ریه در مراحل نخست اختیار داشته باشد تا با قوام دادن به آن موجب تمایز فعالیت خود در تولید این دارو با سایر رقبای خود که در زمینه مقابله با بیماری سرطان پیشرفته یا متاستاتیک فعالیت می کنند بشود.
 
تحلیلگران صنعت دارو معتقدند: استفاده از داروی Imfinzi  در مرحله سوم سرطان ریه که سلول های سرطانی  در یک نقطه از بدن گسترش یافته اند و تعداد بیماران در این مرحله می تواند فرصت فروش حدود دو میلیارد دلار از این دارو را داشته باشد.
 
تاییدیه این دارو که براساس نمونه گیری و آزمایش روی 713 بیمار انجام شده است نشان می دهد که بیماران سرطانی که از داروی  Imfinzi استفاده کرده اند به طور متوسط  بهبودی به میزان ​​16.8 و بدون گسترش بیماریشان زنده مانده اند در حالی که بیمارانی که دارو های دیگری را در شرایط مشابه مصرف می کردند به میزان 5.6 ​​زنده مانده اند.
 
به طور کلی حدود 30 درصد از بیماران مبتلا به NSCLC در مرحله  سوم از این  بیماری قرار دارند. درمان این افراد معمولا ترکیبی از شیمی درمانی و پرتودرمانی بوده است که تنها حدود 15 درصد از آنها پس از پنج سال زنده مانده اند.
 
داروی Imfinzi  متعلق به یک کلاس جدید از داروهای ایمونولوژیک است که مکانیزم فعالیت  تومورها را در بدن غیر فعال
می کنند.
 
داروهای AstraZeneca در حال حاضر برای درمان برخی از بیماران مبتلا به سرطان مثانه نیز تایید شده است اما با این حال، بازار این دارو نسبتا محدود است و پیش بینی می شود داروی جدید درمان سرطان ریه این شرکت فرصت و موفقیت بزرگی برای این شرکت در عرصه دارو و درمان سرطان ریه که یکی از علل اصلی مرگ و میر در میان سرطان هاست محسوب شود.
 
 
کد مطلب : ۲۳۹
نام شما

آدرس ايميل شما