۰
سازمان بهداشت جهانی برای 10 سال آینده هشدار داد:

احتمال افزایش ۳۰ درصدی مرگ و میر ناشی از آسم

تاریخ انتشار :
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۲۳۵۰
احتمال افزایش ۳۰ درصدی مرگ و میر ناشی از آسم
 سالم خبر: سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع و گسترش بیماری آسم در سراسر جهان هشدار داد.
 
به گزارش سالم خبر، این سازمان از افزایش 30 درصدی شمار مبتلایان به بیماری آسم ابراز نگرانی کرد ضمن آنکه پیش بینی کرده است که این بیماری  تا 10 سال آینده قربانیان بیشتری در سطح جهان خواهد داشت.

این بیماری که تا کنون درمانی قطعی برای آن شناخته نشده است و تنها با داروهای موجود در بازار می توان آسیب ناشی از آن را تا حدی کنترل کرد هنوز نفس انسان های عصر حاضر را بند می آورد.
 
 سازمان بهداشت جهانی دلیل این مساله را  افزایش آلودگی هوا، بی توجهی به انتشار گازهای آلاینده و کاهش کیفیت هوایی که مردم به خصوص در کشورهای در حال توسعه استنشاق می کنند و در نهایت نداشتن فرصت کافی توسط افراد برای عاری نگه داشتن محیط زندگی خود از انواع
گرد و غبار ذکر کرد.
 
آسم یکی از بیماری‌های بسیار سخت است که اگرچه امکان انتقال آن به دیگران وجود ندارد اما خطراتی برای سلامت افراد ایجاد می کند که کارآیی او در فعالیتهای اقتصادی و حتی زندگی عادی را کاهش می دهد.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۳۵ میلیون نفر در دنیا به بیماری آسم مبتلا بودند و بالغ بر ۳۳۸ هزار نفر از آنها در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. یک دلیل عمده برای مرگ افراد در اثر اسم را می توان عدم شناسایی به موقع این بیماری و عدم اقدامات درمانی دانست. براساس این  گزارش بیشترین شمار مرگ و میر گزارش شده در اثر اسم در میان سالمندان اتفاق افتاده است و اغلب این افراد از مراقبتهای پزشکی لازم برخوردار نبودند.
 
طبق این گزارش آسم در تمامی کشورهای دنیا بدون توجه به سطح توسعه یافتگی
اقتصادی کشور مشاهده می‌شود. بالغ بر ۸۰ درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری آسم در کشورهای با درآمد متوسط و پایین اتفاق می افتد  و برای اینکه با این مساله مقابله شود باید داروهای مورد نیاز برای این بیماران با کیفیت بالا و با قیمت مناسب در اختیارشان قرار گیرد. این مساله برای ساکنان کشورهای کم توسعه یافته از اهمیت بالاتری برخوردار است.
 
مطالعات نشان داده است استفاده از  اسپری های استنشاقی برای کاهش تورم و فشار موجود در دستگاه تنفسی در همگام حمله های آسمی می تواند خطر پیشرفت بیماری و مرگ را کاهش دهد.
 
اما نکته مهم این جاست که با وجود عدم شناسایی روشی برای درمان این بیماری ، بهتر است برای پیشگیری از ان اقدامات لازم انجام شود. اولین و اصلی ترین مساله در کنترل بیماری اسم در دنیا را می توان نظافت و عاری شدن محیط
زندگی از گرد و غبار و گازهای الاینده دانست. در داخل منزل گرد و غباری که روی مبلمان،فرش، ملافه ها  و محیط خواب فرد وجود دارد باعث می شود تا خطر ابتلا به آسم  افزایش یابد و در  محیط بیرون منزل هم گرد و غبار موجود در هوا، افزایش سطح آلاینده ها و فعالیت زیاد بدنی در محیط های آلوده شانس ابتلا به این بیماری را بیشتر می کند.
 
دود سیگار و آلاینده های شیمیایی که حساسیت زا هستند می توانند خطر ابتلا به این بیماری را بیشتر کنند.
 
سازمان بهداشت جهانی در یک جمله نیاز امروز دنیا برای مقابله با بیماری آسم را این طور بیان کرد: دنیا باید برای ارتقای استاندارد زندگی مردم سرمایه گذاری کند. ارتقای استاندارد زندگی به معنای زندگی در محیطی امن تر ، سالم تر و پاکیزه تر است که خطری برای سلامت و بقای فرد ایجاد نمی کند.
 
کد مطلب : ۲۳۵۰
نام شما

آدرس ايميل شما