۰
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت در گفت و گو با سالم خبر:

وزارت بهداشت به هیچ عنوان واکسن های بدون مجوز را تائید نمی‌کند

زائران مشرف به کشور عراق در ایام محرم قبل از سفر زیارتی خود واکسن آنفلوانزا تزریق کنند
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۲۸۲
وزارت بهداشت به هیچ عنوان واکسن های بدون مجوز را تائید نمی‌کند
سالم خبر: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت در مورد ابهامات مطرح شده در مورد واکسن روسی آنفولانزا گفت: وزارت بهداشت و درمان به هیچ عنوان واکسن‌های بدون اخذ مجوز از سازمان بهداشت جهانی و کمیته کشوری را تائید نمی کند به همین دلیل نیز به عنوان متولی بیماری های واگیردار واکسن روسی آنفولانزا را تائید نمی کنیم و از مسوولان تقاضا می‌کنیم مردم را در این زمینه سرگردان نکنند.

محمد مهدی گویا در گفت و گو با سالم خبر با بیان این مطلب همچنین خاطر نشان کرد که امسال واکسن های آنفلوانزا در داروخانه ها به میزان کافی توزیع می شود و با توجه به اهمیت آن با نزدیکتر شدن به فصل سرما و موج ابتلا به آنفلوانزا تزریق واکسن بهتر است با تجویز پزشک باشد.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه به طور معمول در فصل سرما 15 تا 20 درصد از افراد جامعه به بیماری آنفلوانزا مبتلا می شوند آن هم در دو مرحله موج ابتلا که موج نخست بیشتر ابتلا را به خود اختصاص می دهد توصیه می شود واکسن آنفلوانزا قبل از سرد شدن هوا تزریق شود.

وی ویروس آنفلوانزا را غیرقابل پیش بینی دانست و بیان داشت: هر چند سال یکبار انواع بیماری آنفلوانزا در مناطق مختلف کشور مشاهده می شودکه ما هرساله آمادگی مقابله با این بیماری را داریم ضمن آنکه مناسب ترین زمان را برای تزریق این واکسن را اواخر شهریور و اوایل مهر می‌دانیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت به علائم بیماری آنفولانزا اشاره کرد و گفت: این بیماری در کودکان علائم مختلفی دارد و مواردی نیز به همراه اسهال و استفراغ است که با استامینوفن نیز قابل درمان است. اگرچه با رعایت نکات بهداشتی، اجرای توصیه های پزشک و استراحت در منزل قابل پیشگیری و درمان است.

گویا با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا در داروخانه های سراسر کشور به میزان کافی توزیع شده است، اظهارداشت:  با وجود تحریم های موجود و نگرانی های مردم، در کشور با هیچ مشکلی در زمینه کمبود واکسن آنفلوانزا مواجه نیستیم.

گروه های پرخطر تزریق واکسن آنفلوانزا را فراموش نکنند

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد بالای 65 سال، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی ، مبتلایان به دیابت و افراد مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند، ضروری است.

گویا اطلاع رسانی در خصوص تجویز و تزریق واکسن را از مسوولیت های وزارت بهداشت دانست و گفت: پیش بینی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که واکسن آنفلوانزا به موقع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

زائران اعزامی به عراق واکسن آنفولانزا را تزریق کنند

وی درباره اعزام زائران به عراق تصریح کرد: زائران مشرف به کشور عراق در ایام محرم قبل از سفر زیارتی خود واکسن آنفلوانزا تزریق کنند . درغیراینصورت با وجود اعزام زائران کشورهای دیگر به کشور عراق و ازدحام جمعیت امکان ابتلا به آنفولانزای سخت در انتظار آنان خواهد بود.
 
 
کد مطلب : ۲۲۸۲
نام شما

آدرس ايميل شما