۰

هدف رسانه های بیگانه ترساندن مردم، بد بین کردن آنان است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۲۷۴
هدف رسانه های بیگانه ترساندن مردم، بد بین کردن آنان است
سالم خبر : زیر بهداشت با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و صفر و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: امیدواریم ایام سوگواری امام حسین(ع)، جان و کام ما از جرعه ای که می تواند درس زندگی، انسانیت، عزت مداری و انصاف باشد که همه آنها در عاشورا بود، شیرین شود. 
 
به گزارش سالم خبر از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در نشست اعضای هیات رییسه، هیات علمی و مدیران حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، اظهار داشت: از مردم و هیئات مختلف یزد باید تشکر کرد که یاد عاشورا را زنده نگه داشته اند و همانطور که امام راحل فرمودند زنده نگه داشتن محرم و عاشورا، زنده نگه داشتن اسلام است و گاهی اوقات از روی کج سلیقگی، برخی افراد در مورد شعائر اسلامی سخنانی را مطرح می کنند و با چشم مادی به آن نگاه می کنند اما واقعیت این است که این مسیر که 1400 سال پر فروغ بوده، همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: تصور نمی شد که در ایام اربعین حسینی، در بین کشورهای همجوار، هر سال، مجد و عظمت راه امام حسین(ع)، افزون شود و ایشان در مسیری حرکت کردند که با جهل و نادانی، مقابله و باعث آگاهی بخشی شود و در این را به شهادت رسیدند.
 
دکتر هاشمی تاکید کرد: متاسفانه هنوز هم برخی افراد هستند که علاقه مندند مردم در جهل و نادانی بمانند اما اساتید و فعالان حوزه آموزش، در مسیر آگاهی بخشی، دانش و مقابله با خرافات که بلای جان همه و وسیله سوء استفاده قدرت طلبان است، تلاش های زیادی می کنند.
 
وزیر بهداشت یکی از مهمترین وظایف مسئولان را "انتخاب صحیح" عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با مشورت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر میرجلیلی به عنوان رییس دانشگاه انتخاب شد و خوشبختانه مشکلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نداشته و نداریم و وی با اتکا به خدا و همکاری دانشگاهیان، کارنامه درخشانی را رقم زد.
 
دکتر هاشمی با اشاره به شاخص های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، خاطرنشان کرد: باور برخی شاخص ها مانند مرگ نوزاد در هزار تولد زنده در استان یزد برای من دشوار است چون در یکی از بهترین سیستم های بهداشتی در دنیا(NHS انگلستان) که برند بین المللی است، این شاخص، 6 در هر هزار تولد زنده است که این عدد در یزد 4 است و یا شاخص مرگ کودکان کمتر از 5 سال، افتخار آمیز است.
 
وزیر بهداشت افزود: بیش از 70 درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در مقاطع تحصیلات تکمیلی و PHD تحصیل می کنند که این نشان می دهد این دانشگاه در مسیر درستی حرکت می کند که باید از مسئولان دانشگاه، آموزش و پرورش و پدران و مادران تشکر کرد چون به نحوی فرزندان این منطقه را تربیت می کنند که هدف اصلی آنها خدمت به مردم به ویژه همشهریان و هم استانی های خودشان است.
 
دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اقدامات زیادی در حوزه های مختلف در طول سالهای بعد از انقلاب در سراسر کشور انجام شد اما عدالت در خدمات هنوز در برخی مناطق محروم برقرار نشده اما مردم شاید انتظار داشته باشند در هر شهر یا روستایی بیمارستان دانشگاه و دانشکده پزشکی باشد اما با حمایت های مقام معظم رهبری، سند آمایش سرزمینی در حوزه آموزش پزشکی تصویب شد و صدور مجوز جدید دانشکده پزشکی در کشور قانونمند شد
 
وزیر بهداشت اضافه کرد: قانون سطح بندی خدمات نیز که به تصویب مجلس رسیده، مشخص کرده که به ازای هر مقدار جمعیت، چه امکاناتی باید در مناطق مختلف کشور، مستقر شود به عنوان نمونه به ازای هر هزار نفر، یک خانه بهداشت، به ازای هر 6 هزار نفر یک پایگاه سلامت، به ازای هز 20 تا 25 هزار نفر و حتی در برخی مناطق که تراکم جمعیت زیاد است، به ازای هر 40 هزار یک مرکز جامع خدمات سلامت وجود داشته باشد و در مناطقی که جمعیت 30 تا 50 هزار نفر داشته باشند، بیمارستان محلی با چندین پزشک عمومی و متخصص طب اورژانس مستقر خواهد شد چون ساخت بیمارستان 32 تختخوابی و درمان بستر فنی و علمی نیست و کمترین تعداد تخت بیمارستانی در کشور، 64 تخت خواهد بود تا توجیه اقتصادی داشته باشد.
 
دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طرح تحول سلامت، سال 92 به دولت پیشنهاد شد و دولت بنا داشت یک طرح اجتماعی داشته باشد و طرح های مختلفی پیشنهاد شد که دکتر روحانی، طرح تحول سلامت را پسندید و اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه به آن اختصاص پیدا کرد که فقط در سال اول به طور کامل پرداخت شد در حالیکه خدمات طرح تحول سلامت، کاهش پیدا نکرد و هزینه های آن به دلیل بیمه کردن 11 میلیون نفر به جای 5 میلیون نفر افزایش یافت و یارانه جدیدی به افراد فقیر و ثروتمند جامعه داده شد.
 
وزیر بهداشت با اشاره به کسری های بودجه بیمه سلامت، گفت: این کسری های بودجه به این دلیل است که بودجه مورد نیاز این سازمان در لایجه بودجه پیش بینی نمی شود و متاسفانه برای توجیه کردن این کار، کسری ها را به پرداخت به پزشکان نسبت می دهند که هیچ کدام از این ادعاها سندیت ندارد.
 
دکتر هاشمی با بیان اینکه برخی از شرکای طرح تحول سلامت مانند سازمان تامین اجتماعی، همراهی لازم را نداشتند، افزود: سازمان تامین اجتماعی، تا کنون بیش از 6 هزار میلیارد تومان بدهی به وزارت بهداشت دارد و در برخی از دانشگاه ها، پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران، تا 13 ماه تاخیر دارد.
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: تلاش های بسیار زیادی انجام شده که طرح تحول سلامت، حفظ شود و اطمینان دارم که دولت و مجلس به طرح تحول سلامت و افزایش خدمات آن، حساسیت دارند اما متاسفانه مشکلاتی مانند کاهش فروش نفت و کاهش درآمدهای مالیاتی نیز برای بودجه عمومی کشور پیش آمد و پس از انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت، مدیریت منابع و مصارف را در دستور کار قرار دادیم.
 
دکتر هاشمی با بیان اینکه بدون کم فروشی و کاهش خدمات و کیفیت طرح تحول سلامت در کشور، صرفه جویی های قابل توجهی در هزینه ها داشتیم، گفت: حدود 4 و نیم میلیون نفر دو دفترچه دارند که همپوشانی حدود دو میلیون و 700 هزار نفر حذف شده و در مصرف بی رویه داروهایی مانند آنتی بیوتیک، صرفه جویی های بسیار خوبی در سطح کشور انجام شده است.
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: در منطقه 5 آمایشی کشور در استان فارس، اقدامات ارزشمندی در راستای مدیریت منابع انجام شده به عنوان نمونه برای پزشکان کارنامه ای ارسال می شود که خودش اطلاع پیدا می کند که در مقایسه با همکاران خود چقدر خدمات ارائه داده و چقدر هزینه ایجاد کرده است و یا لیست های انتظار برای اعمال پر هزینه ایجاد شده است.
 
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: احساس دین نسبت به بیت المال و حق یتیم، فقیر و بی بضاعت و استفاده هدفمند و موثر از بیت المال بسیار خوب است و مزیت کاهش هزینه ها در این دوره این است که جامعه پزشکی پیشقدم شده است چرا که معتقدیم باید با همراهی آنها باشد تا اینکه بخواهیم ابلاغی و بخشنامه ای انجام شود.
 
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های جدید علیه کشور، یادآور شد: بر خلاف اینکه برخی افراد عنوان می کردند که برجام معاهده ای بی ارزش بود اما دیدیم که آمریکا از آن خارج شد و برخی دیگر نیز می گویند که همه مشکلات داخلی است ما هم قبول داریم که بخش عمده مشکلات داخلی است، اما این مشکلات، رقابتها و تقابلهای گروه های مختلف درو ن حاکمیت است و متاسفانه به همدیگر، رحم نمی کنیم.
 
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که تحریم ها ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند اما این به معنی این نیست که ما انسانهای ترسویی باشیم و همه ما شرایط بدتر از این را هم دیده ایم اما مهم این است که با چه هزینه ای بناست از این شرایط عبور کنیم.
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: دشمنان کشور و انقلاب، برای مردم ایران و همه دنیا شناخته شده هستند و همه می دانند که آنها به دنبال منافع خودشان هستند و به کمتر از نابودی کشور و تجزیه ایران رضایت نخواهند داد و آمریکا، 40 سال است که به دنبال این هدف است و چیز جدیدی نیست و اینکه می گویند دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نمی شود و کاری به مردم نداریم، کاملا خلاف واقع است چون عمده ترین هدف آنها، ایجاد نارضایتی عمومی بین مردم است.
 
دکتر هاشمی تصریح کرد: در دو سه هفته اخیر برخی از همکاران فهیم ما در دام دشمنان می افتند و برخی از روسای انجمن های پزشکی عنوان می کنند که دارو و تجهیزات پزشکی در کشور وجود ندارد اما اگر واقعا دارو و تجهیزات در کشور وجود ندارد، مردم در کشور از چه دارویی استفاده می کنند و از کجا تامین می کنند ؟ و یا چون یک دانشگاه در راستای صرفه جویی، تجهیزات قابل استفاده مجدد را دوباره استفاده می کند، باید در دام شرکت های گردن کلفتی که از این مسیر، سودهنگفتی می بردند، قرار بگیریم و ندانسته از منافع آنها حمایت کنیم و در جامعه اضطراب ایجاد کنیم و اینگونه بیان کنیم که استفاده از این تجهیزات ممکن است به بیماری هایی مانند ایدز منجر شود؟! 
 
وزیر بهداشت افزود: در چند هفته اخیر رسانه های خارجی برای ایجاد نارضایتی عمومی، تلاش زیادی کردند و کانالی را ایجاد کرده اند که مردم کمبودهای پزشکی را اعلام کنند چون هدف آنها، ترساندن مردم، بد بین کردن آنها و ایجاد نارضایتی است و خدا را شکر می کنیم که تورم حوزه سلامت که همیشه 1.4 برابر تورم عمومی است، برای اولین بار در طول تاریخ، کمتر از میزان تورم عمومی کشور بوده است.
 
دکتر هاشمی با بیان اینکه تا قبل از دولت یازدهم، پرداختی مردم در هزینه های درمان، بیشتر از 60 درصد بود، افزود: خوشبختانه این شاخص در سال 95 به حدود 39 درصد و در حال حاضر حدود 37 درصد رسیده است و این بهبود شاخص، نتیجه اجرای طرح تحول سلامت و کمک مجلس و دولت برای اجرای آن است. 
 
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت هوشیاری مسئولان و پیشگیری از وارد شدن آسیب به مردم، گفت: در وزارت بهداشت، بیش از 50 درصد از وقت ما و مدیران، صرف تامین دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط تحریم می شود و خوشبختانه تا امروز مدیریت شده و تا هفته های آینده، کمبودهای فعلی این حوزه ها تا حدودی برطرف خواهد شد و مهم است که جامعه پزشکی در این شرایط، همراهی کنند.
 
دکتر هاشمی اظهار داشت: الان زمان مخالفت با افراد، دولت و نظام  نیست بلکه امروز، موضوع اصلی، کشور و مردم هستند و باید همه در این مقطع از زمان، دشمن شناس باشند و نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا آسیب کمتری به مردم وارد شود و تا می توانیم در نسخه های خودمان، از داروها و تجهیزات پزشکی ایرانی بیشتر استفاده کنیم و هزینه کمتری برای مردم و نظام سلامت ایجاد کنیم و داروهای غیرضروری و آزمایش های غیرضروری و گران قیمت را تجویز نکنیم و به مردم آرامش دهیم.
 
وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: اطمینان دارم که جامعه پزشکی در شرایط کنونی کشور نیز از آزمون بزرگ و سختی که در پیش رو داریم، سربلند بیرون خواهد آمد و باور کرده اند که جنگ جدی رسانه ای مهمتر از جنگ اقتصادی آغاز شده و دشمن به دنبال در اختیار گرفتن، مدیریت و هدایت افکار عمومی است و باید مراقبت کنیم که ما بخشی از بلندگوی دشمنان نباشیم 
کد مطلب : ۲۲۷۴
برچسب ها
سید حسن هاشمی
نام شما

آدرس ايميل شما