۰

اما و اگرهای این روزهای واکسن آنفلوانزا

نرخ تاثیر گذاری واکسن آنفلوانزا ۱۸-۲۰۱۷ در مقابل ویروس های آنفلوانزا A و B  برابر با ۴۰ درصد بوده است
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۲۲۶۶
اما و اگرهای این روزهای واکسن آنفلوانزا
 سالم خبر: فصل سرما در راه است و بیماری آنفلوانزا شیوع پیدا خواهد کرد. در بسیاری از موارد آنفلوانزا می‌تواند زمینه ساز بیماری های مهلک شود و بعضا ویروس‌هایی وارد بدن بیمار می شود که حتی بقای او را به خطر می اندازد.  به همین دلیل، بسیاری از پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند تا با تزریق واکسن آنفلوانزا بدن خود را در مقابل بیماریهای مهلک محافظ کنند.
 
واکسن آنفلوانزا در کشورهای صنعتی به عنوان یک واکسن همگانی محسوب می شود که بطورسالانه تجویز شده و افراد سالمند و کودکان ازدریافت کنندگان اصلی این واکسن هستند اما هنوز در بسیاری از کشورهای در حال توسعه استقبال چندانی برای دریافت این واکسن صورت نگرفته است.
 
مرکز مطالعات بیماری آنفلوانزای امریکا در گزارشی به چند نکته بسیار مهم در
مورد این واکسن اشاره کرد و نوشت: در درجه اول این سوال وجود دارد که چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند و آیا این واکسن باعث می شود تا فرد در طول فصل سرما اصلا بیمار نشود یا خیر؟
 
 بررسی ها نشان داده است تمامی افراد بالاتر از ۶ ماه  باید هر سال واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند و بهتر است که این واکسن به صورت تزریقی دریافت شود.
 
نرخ تاثیر گذاری واکسن آنفلوانزا ۱۸-۲۰۱۷ در مقابل ویروس های آنفلوانزا A و B  برابر با ۴۰ درصد بوده است به این معنا که افراد دریافت کننده این واکسن ۴۰ درصد کمتر از دیگران به آنفلوانزا مبتلا شده بودند و این نرخ ابتلا از طریق شمار مراجعات انها به مراکز درمانی برای دریافت دارو و ملاقات با پزشک ارزیابی شد.
 
از سوی دیگر علاوه بر واکسن‌های تزریقی آنفلوانزا
، اخیرا واکسن های دیگری نیزبه بازار آمده است که به صورت قطره است و از طریق بینی جذب می شود.در مورد تاثیر گذاری این واکسن ها موضوعات بسیاری  مطرح است. مرکز مطالعات بیماری آنفلوانزا در امریکا تزریق واکسن را اثر گذارتر از استفاده از واکسنی می داند که از طریق بینی جذب می شود. به همین دلیل به افراد توصیه شده است حتما واکسن را تزریق کنند.البته اگر کودکان  یا افراد در سنین بسیار بالا اجازه تزریق واکسن آنفلوانزا را به پزشک ندهند، بدون شک استفاده از قطره واکسنی که از طریق بینی جذب می شود بهتر از عدم تزریق است.
 
نکته دیگر حساسیت به تخم مرغ است. گاهی والدین نگران تزریق واکسن آنفلوانزا برای کودکانی هستند که دچار آلرژی های بسیار سخت نسبت به تخم مرغ هستند.  بررسی ها نشان داد تمامی کودکانی که به
مصرف تخم مرغ  آلرژی دارند ، می توانند هر سال و بدون نگرانی این واکسن را دریافت کنند اما اگر کودک یا بزرگسالی دارای مشکلات زیاد در سیستم ایمنی بدن خود است باید قبل از تزریق واکسن آنفلوانزا با پزشک معالج خود مشورت کند.
 
این مرکز مطالعاتی با اشاره به این مطلب که در بسیاری از موارد پزشکان از تزریق واکسن برای کودکانی که دچار سرما خوردگی خفیف هستند امتناع می کنند  نوشت:اگر سرمایه خوردگی خفیف وجود داشته باشد و مسیر تنفسی فرد به طور کامل بسته نشده باشد، تزریق واکسن آنفلوانزا مانعی ندارد و حتی می توان از قطره بینی واکسن آنفلوانزا هم استفاده کرد اما اگر سرما خوردگی سخت وجود داشته باشد و راه تنفسی بسته شده باشد،برای دریافت واکسن و تزریق ان باید تا بهبود کامل بیماری صبر کرد.
 
کد مطلب : ۲۲۶۶
نام شما

آدرس ايميل شما