۰
سازمان بهداشت جهانی هشدار داد:

نرخ بالای سزارین در کشورهای آمریکای لاتین ترکیه چین و ایران

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۱۷
نرخ بالای سزارین در کشورهای آمریکای لاتین ترکیه چین و ایران
سالم خبر: سازمان بهداشت جهانی WHO با اعلام نرخ بالای سزارین در کشورهای آمریکای لاتین ، ترکیه، چین و ایران هشدار داد: باید به زنان باردار برای زایمان طبیعی فرصت بیشتری داده شود و از مداخلات پزشکی از جمله سزارین به طور جدی کاست.

این سازمان اعمال مداخلات پزشکی در زایمان و گسترش سزاین را بی عدالتی در حق زنان نامید و معیارهای سنتی در زمینه زایمان طبیعی از جمله باز شدن دهانه ی رحم در هنگام تولد نوزاد به ازای هر یک سانتی متر در ساعت را رد کرده و اعلام کرد این امری غیر واقعی است که اغلب به  سزارین های بی مورد منجر می شود.

به گزارش رویترز دکتر اولوفیمی اولاداپو، متخصص پزشکی در بخش بهداشت و تحقیقات باروری WHO، گفت: "آنچه که در دو دهه گذشته رخ داده است بسیار نگران کننده است و اقداماتی مانند سزارین، استفاده از داروهایی مانند اکسیتوسین برای سرعت بخشیدن به بارداری در بسیاری از مناطق جهان بسیار شایع شده است.

وی تاکید کرد که ما خواهان وضعیتی هستیم که زنان انتخاب آگاهانه داشته باشند و در تصمیم گیری برای به دنیا آوردن نوزاد خود دخالت داشته باشند."

در دهه 1950، امانوئل فریدمن، متخصص زایمان آمریکایی، پیشرفت بارداری را مورد بررسی قرار داد و دستورالعملی را ارائه داد که  دهانه رحم زن باید در مرحله اول با سرعت 1 سانتی متر در ساعت گسترش یابد.

این در حالیست که این متخصص سازمان بهداشت جهانی اشاره می کند که یک آستانه مناسب برای زایمان طبیعی باز شدن دهانه رحم به میزان 5 سانتی متر در طول 12 ساعت اول برای یک مادر بارداراست باشد.

ضمن آنکه به گفته ی اولوفیمی ؛ برش های اپیسیوتومی که برای تسهیل به دنیا آمدن نوزادان در زایمان های طبیعی انجام می شود نیز به طور معمول توصیه نمی شود چرا که این عمل کار را از قبل بدتر می کند.
 
کد مطلب : ۲۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما