۰
موسسه مطالعات سرطان در امریکا اعلام کرد:

شیوه درمان جدید "داروهای ترکیبی" در درمان سرطان نتیجه بخش بوده است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۰۸۳
شیوه درمان جدید "داروهای ترکیبی" در درمان سرطان نتیجه بخش بوده است
 سالم خبر: بیماری سرطان یکی از بیماری های سخت و مهلک در دنیای امروز است و پیدا کردن راهی برای درمان این بیماری یا افزایش طول عمر مبتلایان به این بیماری یکی ازدغدغه های اصلی شرکتهای داروسازی دنیا است.اما علاوه بر شرکتهای داروسازی، مراکز مطالعاتی هم تلاش می کنند تا با استفاده از داروهای موجود، ترکیبی که بالاترین کارایی دارد را نیز شناسایی کنند.
 
به گزارش سالم خبر از موسسه مطالعات سرطان در امریکا، ترکیبی از داروها می تواند  مانع از پیشرفت سرطان تخمدان و ریه شود و طول عمر بیماران را حداقل ۶ ماه افزایش دهند. این درمان ترکیبی شامل استفاده از داروی vistuertib و استفاده از داروی شیمی درمانی paclitaxel  است.
 
این موسسه اعلام کرد که مطالعات روی افرادی انجام شده است که تومورهای بزرگی در ریه و تخمدان داشتند  و مراحل اولیه بیماری را طی کرده بودند. در اغلب این افراد بیماری به بخشهای دیگر بدن آنها منتقل شده است و روش‌های استاندارد و اولیه درمانی نتیجه مثبتی در بر نداشته است.
 
پژوهشگران این مرکز در مراحل اولیه آزمایش این روش‌های درمانی  بیشتر در مورد عوارض استفاده از این داروها مطالعه می کردند و دریافتند که عوارض جانبی استفاده از این روش درمانی قابل کنترل است . سپس مطالعه روی کارایی استفاده از این روش را  روی رشد تومور را در دستور کار خود قرار دادند. در ۵۲ درصد از بیماران مبتلا به سرطان تخمدان و ۳۵ درصد از مبتلایان به سرطان ریه، استفاده از این درمان ترکیبی باعث توقف رشد تومور برای حداقل ۶ ماه شده است  و در بسیاری از موارد تومور کوچک تر شده است. این آمار نشان از موفقیت این روش درمانی نسبت به روشهای قبلی دارد.
 
پروفسور اودای بانرجی  در مورد این روش درمانی تازه می گوید: استفاده از این داروهای ترکیبی  باعث شد تا ما روی پروتیین هایی با نام mtor1 و mtor2   که پس از ترکیب با هم مولکول های s6k-p را  می‌سازند تاثیر بگذاریم و مانع از فعالیت آنها بشویم . این مولکول ها در برابر شیمی درمانی مقاوم هستند و باعث رشد تومورها می شوند . با استفاده از این روش درمانی ما توانستیم مانع از ایجاد این مولکول ها شویم  و از رشد بیماری جلوگیری کنیم.
 
پروفسور پل ورکمن یکی از پژوهشگران این مرکز بر این باور است که استفاده از داروهای ترکیبی  به انسان در مقابله با رشد تومورها سرطانی کمک می کند. به خصوص که استفاده زیاد از داروهای شیمیایی برای درمان بیماری‌های مختلف در طول عمر هر فرد باعث می شود تا بدنش تا حدی در مقابل بیماری مقاوم شود و این مساله بسیار نگران کننده است.
 
در مرحله نخست آزمایش که باعث حصول نتیجه بالا شده است ۴۰ بیمار مبتلا به  سرطان تخمدان و ۴۰ بیمار مبتلا به سرطان ریه مورد آزمایش قرار گرفته اند ولی در مرحله دوم آزمایش قرار است ۲۰۰ بیمار  مبتلا به سرطان تخمدان و ۲۰۰ بیمار مبتلا به سرطان ریه مورد ازمایش قرار بگیرند تا نتیجه در گروه بیماران بزرگتری مورد بررسی قرار بگیرد اما پروفسور ورکمن بر این باور است که  این روش گامی مهم و بزرگ در جهت درمان سرطان در دنیا است و می تواند طول عمر بیماران مبتلا به این بیماری را افزایش دهد و در خوش بینانه ترین حالت بستر شناسایی روش‌های درمانی سرطان را فراهم کند.
 
 
کد مطلب : ۲۰۸۳
نام شما

آدرس ايميل شما