۰

طب کشور سرآمد است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۲۰۱۹
طب کشور سرآمد است
سالم خبر : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه طب و پزشکی در کشور پیشرفت های قابل توجهی داشته و سرآمد است و بی نیازی از اعزام بیماران به خارج از کشور، یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

به گزارش سالم خبر از وبدا، دکتر علی نوبخت حقیقی در مراسم گرامیداشت جایگاه ارزشمند پزشکان، اظهار داشت: موهبت الهی نصیب و شامل حال پزشکان شده که به این لباس ملبس شده اند و باید قداست این حرفه حفظ شده و دیگران نیز به این حرفه ارزشمند، احترام بگذارند.

وی تصریح کرد: با تلاش ها و خدمات هزاران پزشک که به تربیت نیروی انسانی، آموزش و ارائه خدمات به بیماران پرداختند، جایگاه پزشکی کشور بسیار والا است. 

دکتر نوبخت با بیان اینکه افراد بزرگی در حوزه پزشکی فعالیت دارند، افزود: جامعه پزشکی در طول دوران انقلاب اسلامی خدمات شایانی را ارائه داد. برای مثال در طول 8 سال دفاع مقدس، 100 هزار عمل جراحی به صورت رایگان توسط جامعه پزشکی انجام شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روز پزشک فقط محدود به یک روز خاص در طول سال نیست، بلکه هر روز، روز پزشک است و خوشبختانه در حوزه پزشکی، همیشه اتحاد خوبی بین جامعه پزشکی وجود داشته و امروز با توجه به شرایط دشوار کشور، این اتحاد ضروری است و باید با همکاری و همفکری، بار عظیم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر دوش بکشیم و تحریم ها را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی با انتقاد از برخی برنامه های تلویزیونی، گفت: هدف برخی افراد و برنامه ها در رسانه ملی، تخریب جامعه پزشکی و مخدوش کردن اذهان عمومی نسبت به این قشر ارزشمند است بنابراین برای ساخت برنامه های تلویزیونی با موضوع پزشکی حتما باید از نظرات وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، استفاده شود.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در پایان اظهار داشت: در ظاهر عنوان می کنند که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نمی شود، اما واقعیت این است که وقتی نمی توان نقل و انتقال مالی انجام داد، در عمل، تحریم هستیم. بنابراین با همکاری، اتحاد و همفکری در این زمینه نباید اجازه دهیم که مردم نگران شده و بیماران سرگردان شوند
کد مطلب : ۲۰۱۹
نام شما

آدرس ايميل شما