۱

باغبان شاکی شرکت Bayer تا سه سال دیگر زنده نیست

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۹۵۹
باغبان شاکی شرکت Bayer تا سه سال دیگر زنده نیست
سالم خبر: هیات منصفه دادگاهی در ایالت کالیفرنیا ، شرکت تولیدات تجهیزات شیمیایی کشاورزی Monsanto  را به اتهام شکایت یک باغبان مدرسه ، که منجر به بروز سرطان بدلیل استفاده از محصولات این شرکت در او شده است را متهم به پرداخت 289 میلیون دلار به شخص او کرده است.
 
به گزارش سالم خبر از رویترز، شرکت Monsanto ، از شرکت های زیر مجموعه ی شرکت داروسازی  Bayer AG است که با بیش از پنج هزار پرونده مشابه در سراسر ایالات متحده دست و پنجه نرم می کند.
 
Monsanto در بیانیه ای گفته است که درخواست تجدید نظر خواهد کرد و تصمیم هیات منصفه این واقعیت را تغییر نمی دهد که بیش از 800 تحقیق و بررسی علمی ، صحت سلامت محصولات این شرکت را اثبات می کند واستفاده از محصولات این شرکت باعث بروز سرطان نمی شود.
 
Monsanto انکار می کند که گلیفوزات، ماده ی اولیه ی از بین برنده ی علف های هرز، باعث بروز سرطان می شود و اظهار می‌کند که دهه ها مطالعات علمی نشان داده است که مواد شیمیایی ، ایمنی بدن انسان را به خطر نمی اندازد.
 
پرونده ی "دواین جانسون" باغبان شاکی مدرسه در سال 2016  به علت بروز سرطان غدد لنفاوی در وی که به گفته ی او به دلیل استفاده از محصولات این شرکت با نام های   Roundup و Ranger Proشده است ، به سرعت به جریان افتاد. پزشکان معالج جانسون گفتند که بعید است او تا سال 2020 زنده بماند.
 
برنت ویسنر، وکیل جانسون، در بیانیه ای اظهار داشت که اعضای هیات منصفه برای نخستین بار با مطالعه ی اسناد داخلی شرکت Monsanto  اثبات کردند که این شرکت برای دهه ها می دانسته است که محصولات این شرکت که حاوی گلیفوزات است  می‌تواند باعث بروز سرطان شود. ویسنر از این شرکت خواست تا "اول ایمنی مصرف کننده" را مد نظر داشته باشد.
 
آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده در سپتامبر 2017، طی یک ارزیابی چند ساله از خطرات گلیفوزات ، این ماده را جزو عوامل بروز سرطان طبقه بندی نکرد.اما سازمان بهداشت جهانی در سال 2015، گلیفوزات را به عنوان "یکی از عوامل  بروز سرطان در انسان" طبقه بندی کرده است.
 
کد مطلب : ۱۹۵۹
نام شما

آدرس ايميل شما