۰
مهدی پیرصالحی، نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران:

با این بودجه، کمبود دارو در ۱۴۰۳ حتمی است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۱۶۴۵۶
با این بودجه، کمبود دارو در ۱۴۰۳ حتمی است
سالم‌خبر: نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران درباره وضعیت صنایع داروسازی کشور، گفت: در سال ۱۴۰۲ علی‌رغم اظهار نظرها و هشدارهای کارشناسان حوزه اقتصاد و سلامت، بودجه حوزه سلامت به شکل واقعی دیده نشد با این بودجه کمبود دارو در سال ۱۴۰۳ حتمی است.

مهدی پیرصالحی، افزود: در سال ۱۴۰۲ اگرچه پیش‌بینی کارشناسان بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای حوزه سلامت بود، در نهایت ۶۹ هزار میلیارد تومان آن در لایحه بودجه محقق شد که پیامدهای آن به شکل کمبودهای دارویی در مقاطع مختلف سال خودنمایی کرد.

وی گفت: اگر بودجه ۱۴۰۲ حوزه سلامت به شکل واقعی دیده می‌شد، صنایع داروسازی و زنجیره تامین دارو با مشکل خاصی روبرو نمی‌شدند.

پیرصالحی همچنین افزود: در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز اگرچه رقم برآورد شده کارشناسان برای بودجه مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی در بازه‌ای بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است، اما آنچه تا امروز در کلیات لایحه بودجه دیده می‌شود رقمی معادل ۸۶ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بودجه غیرواقعی حوزه دارو موجب کمبود مواد اولیه و ایجاد مشکلات جدی برای صنایع داروسازی می‌شود. این فاصله شاید در طول سال ۱۴۰۳ موجب تعطیلی شرکت‌های فعال در این حوزه نشود ولی با بروز مشکلات کمبود مواد اولیه، قطعا کشور را با کمبود اقلام متعدد دارو مواجه خواهد کرد.
 
کد مطلب : ۱۶۴۵۶
نام شما

آدرس ايميل شما