۰
اظهارات عجیب رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران:

برخی چشم پزشکان بیمار را در اتاق عمل به دست تکنسین‌ها می‌سپارند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۱۶۳۳۷
برخی چشم پزشکان بیمار را در اتاق عمل به دست تکنسین‌ها می‌سپارند
برخی چشم پزشکان بیمار را در اتاق عمل به دست تکنسین‌ها می‌سپارند

سالم‌خبر: رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: برخی چشم پزشکان متقاضیان را به صورت گروهی به اتاق عمل برده آنها را به دست تکنسین هایی که اطلاعات و تجربه کافی در زمینه عمل جراحی ندارند، می‌سپارند که این امر در بسیاری از موارد صدمات جبران ناپذیری به چشم بیمار وارد می کند.

مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران، پرویز زرین‌بخش با هشدار نسبت به تبلیغ عمل جراحی لیزیک چشم در فضای مجازی افزود: این در حالیست که انجام عمل لیزیک مستلزم انتخاب صحیح بیمار و عمل جراحی توسط خود پزشک و مراقبتهای پس از عمل است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد گزینه مناسبی برای اعمال لیزیک نیستند، تصریح کرد: منفعت طلبی برخی چشم پزشکان باعث می‌شود حتی افرادی که گزینه مناسبی برای جراحی چشم نیستند، نیز برای عمل لیزیک به اتاق عمل فرستاده شوند.

به گفته رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران، چشم بیمار به خصوص در افراد نزدیک بین که احتمال کنده شدن پرده شبکیه در آنان وجود دارد، پیش از عمل جراحی می بایست توسط چشم پزشک به دقت معاینه شود.

وی ادامه داد: چشم پزشکان می بایست پیش از عمل بیماران را از نظر ابتلا به بیماری دیابت تیروئید و نیز حاملگی بررسی کرده سپس اقدام به عمل کنند.

رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران اظهار داشت: همچنین چشم متقاضی عمل لیزیک باید پیش از انجام عمل جراحی از نظر ابتلا به عفونت خشکی ، چشم التهاب پلکها ضخامت قرنیه و بیماری قوز قرنیه مورد بررسی قرار گرفته برخی بیماری های قابل درمان پیش از عمل می بایست درمان و سپس فرد تحت عمل قرار گیرد.

زرین بخش با اشاره به اینکه برخی چشم پزشکان برخلاف روش‌های استاندارد تعداد زیادی از بیماران را که با تبلیغات بازاری مثل برگزاری جشنواره اعطای تخفیف یا جایزه در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام گردآوری کرده اند و خارج از استانداردهای پزشکی به اتاق عمل می‌فرستند، گفت: اعمال فوق را به دور از شأن پزشکی و لطمه زننده به سلامت متقاضیان عمل برشمرد.

وی وی از متقاضیان عمل لیزیک چشم درخواست کرد به دور از هیاهوهای تبلیغاتی و وعده‌های فریبنده‌ای چون تخفیف و جایزه، پیش از عمل جراحی در انتخاب چشم پزشک دقت لازم کنند.

 
 
 
کد مطلب : ۱۶۳۳۷
نام شما

آدرس ايميل شما