۷
۸
 17 تولید کننده داخلی داروی والسارتان زیر تیغ رصد سازمان غذا و دارو

داروی والسارتانِ 7 تولیدکننده داروی کشور ریکال شد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۶۳۰
داروی والسارتانِ 7 تولیدکننده داروی کشور ریکال شد
سالم خبر: 17 تولید کننده داخلی کشور در حالی داروی والسارتان موجود در بازار دارویی کشور را تامین می کنند که تنها 7 شرکت دارویی برای تولید این دارو از ماده اولیه شرکت چینی ژیجیانگ هواهای فارماکوتیکالزبهره می گیرند.

به گزارش سالم خبر با ریکال شدن دو نوع قرص فشار خون والسارتان از 22 کشور کارشناسان دارویی و همچنین شرکت های دارویی قضاوت و تنها مرجع اظهار نظر در این باره در کشور را سازمان غذا و دارو عنوان کردند و هرگونه تصمیم گیری در این باره را منوط به ورود و اقدام  سازمان غذا و دارو در این باره دانستند.

ریکال والسارتان به بازار دارویی ایران نیز رسیده است بطوریکه براساس تصمیم و اعلام سازمان غذا و دارو داروی والسارتان تولیدی 7 شرکت دارویی در حال حاضر ریکال شده اند و 10 شرکت دیگر می توانند به تولید خود ادامه دهند.

کیانوش جهانپور درباره شرایط مصرف داروی والسارتان  در ایران و ریکال شدن آن در بازار دارویی کشور به ایسنا توضیح داده است که در جریان آزمایش‌های بچ‌های API والزارتان یکی از عمده ترین تأمین‌کنندگان API این دارو یعنی شرکت چینی ژیجیانگ هواهای فارماکوتیکالز، این شرکت و همچنین آژانس دارویی اروپا (EMA) اعلام نموده که ناخالصی با احتمال ایجاد مشکلات بعدی در مصرف کننده در API تولیدی این شرکت تولید کننده ماده موثره این دارو در نتیجه یک تغییر در فرایند تولید رخ داده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره شرایط مصرف این دارو در ایران و احتمال ریکال شدن آن در بازار دارویی ایران عنوان کرد: ریکال و جمع آوری این دارو فقط برای والزارتان تولید شده از مواد موثره و محصول خاص شرکت چینی مذکور است و طبیعتا فقط شامل محصول والزارتان شرکت‌هایی خواهد شد که ماده اولیه خود را از این شرکت تامین کردهاند.

سرپرست روابط عمومی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: دستور ریکال صادر شده است و این دستور تنها متوجه والزارتان تولیدی هفت شرکت مورد اشاره بوده و داروی والزارتان تولیدی 10 شرکت دیگر داخلی کماکان در بازار دارویی کشور در دسترس خواهد بود و مشکلی برای مصرف نخواهند داشت.
کد مطلب : ۱۶۳۰
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
کدوم شرکت ها؟
شهرام
Iran, Islamic Republic of
چرا اسم این هفت شرکت رو نیاورده؟
ایزدی فر
Iran, Islamic Republic of
با درود لطفا اسامی این هفت تولید کننده اعلام نمایید چون اینجانب حدود 200 قرص در منزل دارم ونمیدانم تولیدات کدام شرکتها رکال شده است با سپاس
Iran, Islamic Republic of
لطفا توضیح بیشتری بدید از چه شرکتی میشه استفاده کرد از چه شرکتی استفاده نکنیم من خودم این دارو رو مصرف میکنم بیشتر توضیح بدید
مهران
Iran, Islamic Republic of
سلام من مدت زيادى است (حدود دوسال )داروى والسارتان ٨٠از شركت هاى مختلف استفاده مى كنم. بيشتر از شركت اِوه سينالطفاراهنمايى بفرماييد هفت شركت كه بايد فعلاً مصرف نكنم كدامند؟آيا اين مدت مصرف مشكلى نداشته؟كارى لازم هست انجام دهم. ممنون
Iran, Islamic Republic of
اعلام نام ۷ تولید کننده داخلی به مردم تا بلافاصله آن نوع والسارتان را نخورند. این اطلاع رسانی ضروری و فوری است ؟
Iran, Islamic Republic of
وارلسارتان شرکت دارو پخش
زری
Iran, Islamic Republic of
من مدت سه سال است والسارتان80شرکت سبحان رامصرف میکنم آیاخطری متوجه من هست یانه/