17 تولید کننده داخلی داروی والسارتان زیر تیغ رصد سازمان غذا و دارو

داروی والسارتانِ 7 تولیدکننده داروی کشور ریکال شد

24 تير 1397 ساعت 15:03


سالم خبر: 17 تولید کننده داخلی کشور در حالی داروی والسارتان موجود در بازار دارویی کشور را تامین می کنند که تنها 7 شرکت دارویی برای تولید این دارو از ماده اولیه شرکت چینی ژیجیانگ هواهای فارماکوتیکالزبهره می گیرند.

به گزارش سالم خبر با ریکال شدن دو نوع قرص فشار خون والسارتان از 22 کشور کارشناسان دارویی و همچنین شرکت های دارویی قضاوت و تنها مرجع اظهار نظر در این باره در کشور را سازمان غذا و دارو عنوان کردند و هرگونه تصمیم گیری در این باره را منوط به ورود و اقدام  سازمان غذا و دارو در این باره دانستند.

ریکال والسارتان به بازار دارویی ایران نیز رسیده است بطوریکه براساس تصمیم و اعلام سازمان غذا و دارو داروی والسارتان تولیدی 7 شرکت دارویی در حال حاضر ریکال شده اند و 10 شرکت دیگر می توانند به تولید خود ادامه دهند.

کیانوش جهانپور درباره شرایط مصرف داروی والسارتان  در ایران و ریکال شدن آن در بازار دارویی کشور به ایسنا توضیح داده است که در جریان آزمایش‌های بچ‌های API والزارتان یکی از عمده ترین تأمین‌کنندگان API این دارو یعنی شرکت چینی ژیجیانگ هواهای فارماکوتیکالز، این شرکت و همچنین آژانس دارویی اروپا (EMA) اعلام نموده که ناخالصی با احتمال ایجاد مشکلات بعدی در مصرف کننده در API تولیدی این شرکت تولید کننده ماده موثره این دارو در نتیجه یک تغییر در فرایند تولید رخ داده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره شرایط مصرف این دارو در ایران و احتمال ریکال شدن آن در بازار دارویی ایران عنوان کرد: ریکال و جمع آوری این دارو فقط برای والزارتان تولید شده از مواد موثره و محصول خاص شرکت چینی مذکور است و طبیعتا فقط شامل محصول والزارتان شرکت‌هایی خواهد شد که ماده اولیه خود را از این شرکت تامین کردهاند.

سرپرست روابط عمومی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: دستور ریکال صادر شده است و این دستور تنها متوجه والزارتان تولیدی هفت شرکت مورد اشاره بوده و داروی والزارتان تولیدی 10 شرکت دیگر داخلی کماکان در بازار دارویی کشور در دسترس خواهد بود و مشکلی برای مصرف نخواهند داشت.


کد مطلب: 1630

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/1630/داروی-والسارتان-7-تولیدکننده-کشور-ریکال

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com