۱
با سیاست های اخیر وزارت بهداشت فرانسه برای مبارزه با دخانیات در یک سال اخیر:

یک میلیون فرانسوی سیگارهای خود را برای همیشه خاموش کردند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۱۱۱۹
یک میلیون فرانسوی سیگارهای خود را برای همیشه خاموش کردند
سالم خبر: یک میلیون فرانسوی طی سال گذشته سیگار را برای همیشه ترک کرده اند.

به گزارش سالم خبر از سی ان ان، شیرینی های نازک، قهوه ، سیگار و کافه نشینی فرانسوی ها جزیی از زندگی روزمره ی آنان را تشکیل می دهد که این چند عامل تصویری از فرهنگ و سبک زندگی فرانسوی ها در چندین دهه به دنیا شناسانده است.

اما نشانه های نوظهوری نیز وجود دارد که نشان می دهد سیگار کشیدن در فرانسه و بین فرانسویان کم کم جذابیت خود را از دست می دهد. 

براساس یک مطالعه جدید از سوی وزارت بهداشت در فرانسه مشخص شده است که یک میلیون سیگاری در فرانسه طی یک سال گذشته این عادت را از سر خود باز کرده اند و سیگار را برای همیشه ترک کرده اند.

مقامات این کشور کاهش استعمال دخانیات و تغییر رفتار و عادت فرانسوی ها را اقدامات و تبلیغات علیه سیگار و بستن مالیات سنگین بر آن دانسته اند.

فرانسوا بوردلیون، مدیر کل بخش بهداشت و درمان، طی گزارشی اعلام کرد که این کاهش تاریخی سیگار در فرانسه به همه ثابت کرد که مبارزه با استعمال دخانیات از طریق اقدامات منسجم و یکپارچه امکان پذیر است.

براساس مطالعه اخیر، تنباکو هر روز حدود 200 نفر را در فرانسه می کشد  یعنی معادل حدود 73 هزار نفر در سال است.

در سال 2017، 26.9 درصد از افراد 18 تا 75 ساله روزانه سیگارها دود می کنند، که این رقم  کمتر از سال قبل به میزان 29.4 درصد است.
این کاهش از 13.2 میلیون نفر سیگاری روزانه تا 12.2 میلیون نفر است که مقامات بهداشتی آن را ناشی از به برنامه های کاهش تنشی در سال 2016 و اقدامات ضد سیگار خود می دانند.

در این گزارش، این مراحل عبارت بودند از تغییر در بسته بندی های خنثی و بدون جذابیت های بسته بندی و ممنوعیت طعم و مواد افزودنی که مخصوصا برای جوانان جذاب بود.

آگنس بویزین وزیر بهداشت می گوید: "این نتیجه اقدامات پیشگیرانه برای تقویت سلامتی مردم ارزشش را داشت .

وی با بیان اینکه افراد کم درآمد کمتر سیگار می کشند گفت: در ماه مارس درست پس از اینکه قیمت یک بسته سیگار یک یورو افزایش یافت، فروش تقریبا 20 درصد کاهش یافت.

وزیر بهداشت فرانسه تاکید کرد که قصد دارد تا سال 2020 قیمت هر بسته سیگار را به 10 یورو برساند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، حدود 1.1 میلیارد نفر در جهان که معادل  حدود 15 درصد از جمعیت زمین است سیگاری هستند. WHO می گوید هر سال سیگار کشیدن بیش از 7 میلیون نفر در سراسر جهان جان می گیرد.
 
کد مطلب : ۱۱۱۹
برچسب ها
سیگار فرانسه
نام شما

آدرس ايميل شما