۰

کیت‌ ایرانی کرونا توانایی تشخیص ۴ جهش اخیر این ویروس را دارد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۹۵۸۲
کیت‌ ایرانی کرونا توانایی تشخیص ۴ جهش اخیر این ویروس را دارد
سالم خبر:کیت تشخیصی مولکولی کووید - ۱۹ یکی از محصولاتی است که امروز رونمایی شد، این کیت می تواند چهار جهش اخیر ویروس کرونا را شناسایی کند.

به گزارش سالم خبر: مجید مسگرطهرانی مسئول واحد تولید کیت های تشخیصی و مسئول آزمایشگاه فناور NTA مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتوپاستور در حاشیه مراسم رونمایی از ۹ گونه کیت آزمایشگاهی تشخیصی و استخراجی در جمع خبرنگاران افزود: هر کیت تشخیصی مولکولی کووید - ۱۹ تولیدی این مجموعه امکان ۱۰۰ تست را دارد. روزانه می توانیم هزار کیت تولید کنیم که برابر با سه میلیون تست در هر ماه می شود. 

وی ادامه داد: نوع لیوفیلیزه این نوع کیت تشخیصی برای اولین بار در کشور بدون محدودیت نگهداری در زنجیره دمای منفی ۲۰ درجه تولید شده است.

مسگر طهرانی خاطرنشان کرد: کیت‌های تشخیص کووید ١٩ که پیش از این در کشور تولید شدند، نیاز به شرایط نگهداری در زنجیره دمایی منفی ٢٠ درجه سانتیگراد داشتند، اما کیت‌های تشخیصی که به روش لیوفیلیزه تولید شدند، نیاز به زنجیره دمای سرد ندارند و به راحتی قابل نگهداری و جا به جایی هستند.

مسگرطهرانی افزود: کیت استخراج RNA ویروس کووید ١٩ از خون به صورت محلول و لیوفیلیزه تولید شده و نوع لیوفیلیزه قابلیت نگهداری در هر دمایی و بدون نیاز به زنجیره دمایی منفی ٢٠ درجه را دارد.

وی ادامه داد: زمان قبلی استخراج RNA ویروس کووید ١٩ معمولا بین نیم تا یک ساعت زمان می برد که این مدت به حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه رسیده است. در این مدت با کمترین امکانات آزمایشگاهی استخراج RNA ویروس کووید ١٩ مسیر می شود.

مسئول واحد تولید کیت های تشخیصی و مسئول آزمایشگاه فناور NTA مجتمع تولیدی تحقیقاتی پاستور کرج  گفت: ظرفیت کیت های استخراج RNA ویروس کووید ١٩ روزانه حدود ۱۰ هزار کیت است.

۹ کیت شامل کیت تشخیصی مولکولی RT-PCR کووید - ۱۹ به دو صورت محلول و لیوفیلیزه، کیت استخراج RNA ویروس کرونا از خون ۱۰۰ و ۵۰ نمونه محلول و لیوفیلیزه، کیت استخراج DNA از خون ۱۰۰ و ۵۰ نمونه محلول و لیوفیلیزه و کیت تشخیص اختلالات عددی کروموزومی توسط یک استارتاپ مستقر در مرکز رشد زیست فناوری انستیتو پاستور ایران تولید و رونمایی شدند.

 
 
 
کد مطلب : ۹۵۸۲
نام شما

آدرس ايميل شما