۰

ابداع یک ونتیلاتور کم‌هزینه و ساده برای مبتلایان به کووید-19

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۹۴۰۹
ابداع یک ونتیلاتور کم‌هزینه و ساده برای مبتلایان به کووید-19
سالم خبر: یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران، نمونه جدیدی از یک ونتیلاتور را ارائه داده‌اند که به سادگی و با هزینه کم ساخته می‌شود.

به گزارش سالم خبر و به نقل از فیز، دانشمندان در سالی که گذشت، تلاش کردند تا راه‌هایی را برای کنترل کردن اثرات شیوع کووید-19 بیابند. اگرچه فیزیکدان‌ها از محدوده این پژوهش بیرون هستند، اما نقش مهمی را در بسیاری از جنبه‌های پژوهش پیرامون کووید-19 و تاثیر آن بر مردم به عهده دارند.

درک دقیق فیزیکدان‌ها در مورد سیستم‌های انتقال گاز می‌تواند به تولید انبوه ونتیلاتورهای کم هزینه کمک کند تا کمبود ونتیلاتور در سراسر جهان برطرف شود. یک گروه پژوهشی بین‌المللی به سرپرستی "کریستین گالبیاتی" (Cristian Galbiati)، استاد فیزیک "دانشگاه پرینستون" (Princeton University)، تلاش‌های خود را به طراحی و ابداع یک نمونه از این ونتیلاتور معطوف داشته‌اند.

این پروژه، در مارس سال 2020 و با فاصله کوتاهی پس از آغاز قرنطینه در ایتالیا آغاز شد و تنها یک هفته بعد، پژوهشگران نخستین نمونه را ارائه دادند.

ونتیلاتور، از یک دریچه ورودی و دریچه خروجی گاز تشکیل شده است و همچنین مجموعه‌ای از کنترل‌ها و هشدارها را ارائه می‌دهد تا نظارت بر بیمار و قابلیت تنظیم ونتیلاتور از یک بیمار به بیمار دیگر را تضمین کند. این ونتیلاتور با استفاده از عناصر در دسترس ساخته شده است و به همین دلیل کشورهای در حال توسعه نیز می‌توانند به سرعت و به سادگی از عهده ساخت آن برآیند.

"گالبیاتی" گفت: ایده این ونتیلاتور، طراحی سیستمی بود که تا حد امکان ساده باشد، هوا را از یک دریچه بگیرد و از دریچه دیگر خارج کند.

از آنجا که این دستگاه به صورت ویژه برای بیماران مبتلا به کووید-19 ساخته شده است، عملکرد کمتری نسبت به ونتیلاتورهای معمولی دارد. طراحی ساده این دستگاه، هزینه تولید را تا اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد.

"آرتور مکدونالد" (Arthur McDonald)، از پژوهشگران این پروژه گفت: همکاری ما با فیزیکدان‌ها، مهندسان و متخصصان نرم‌افزار، این امکان را فراهم کرد تا استعدادهای موجود با یکدیگر همکاری کنند و به تولیدات جدیدی در سطح بین‌المللی برسند.

این پژوهش، در مجله "Physics of Fluids" به چاپ رسید.
 
کد مطلب : ۹۴۰۹
نام شما

آدرس ايميل شما