۰

تشخیص کرونا بوسیله دانگل تلفن هوشمند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۹۳۰۲
تشخیص کرونا بوسیله دانگل تلفن هوشمند
سالم خبر: محققان "دانشگاه رایس" یک دانگل میکروفلوئیدیکی تولید کرده‌اند که می‌تواند وجود کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را در یک قطره خون آزمایش کند و نتایج آن را پس از اتصال به تلفن همراه نشان دهد.
 
به گزارش سالم خبر و به نقل از مدگجت، این آزمایش در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود و با شناسایی پروتئین نوکلئوکپسید کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ و با استفاده از نانودانه‌های مغناطیسی مملو از آنتی بادی کار می‌کند. محققان در آزمایشات دریافتند دستگاه مذکور می‌تواند سطح بسیار کمی از پروتئین را تشخیص دهد و به عنوان یک ابزار تشخیصی حساس عمل کند.
 
مبارزه با کووید-۱۹ همچنان ادامه دارد و آزمایش یکی از سلاح‌های معمول و کاربردی ما در جلوگیری از شیوع ویروس است. آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز(PCR) همچنان بهترین آزمایش استاندارد برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس است اما زمان‌بر است و برای انجام آن به حضور متخصصان و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار پیشرفته نیاز است. آزمایشات سریعی که در کلینیک‌های پزشکی، فرودگاه‌ها یا حتی داروخانه‌ها انجام می‌شود نیز در جلوگیری از انتقال بسیار مفید هستند.
 
نکته جالب درباره دستگاه مذکور این است که می‌تواند پروتئین ویروسی را در یک قطره خون تشخیص دهد. دیگر افراد مجبور نیستند برای انجام آزمایش درد وارد شدن یک سواب بزرگ به بینی خود را تحمل کنند. از مزایای دیگر این دستگاه می‌توان به قابل حمل بودن آن اشاره کرد.
 
"پیتر لیل هوج"(Peter Lillehoj) محقق این مطالعه گفت: نکته جالب درباره دستگاه مذکور این است که به آزمایشگاه نیاز ندارد و افراد می‌توانند کل عملیات آزمایش را انجام دهند و کار با ابزار مذکور آسان است.
 
تراشه میکروفلوئیدیک حاوی نانودانه‌های مغناطیسی است که با آنتی بادی علیه پروتئین نوکلئوکپسید کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ پر شده است. یک آهنربای خارجی نیز دانه‌ها را به سمت یک حسگر الکتروشیمیایی(که در پاسخ به پروتئین گرفته شده یک جریان تولید می‌کند)، می‌کشاند و سپس هنگامی که به تلفن هوشمند استاندارد متصل می‌شود دستگاه این داده‌ها را برای تفسیر آسان نتایج به یک برنامه می‌فرستد. این آزمایش سریع است و در کمتر از ۵۵ دقیقه نتیجه را نشان می‌دهد و می‌تواند به اندازه ۵۰ پیکوگرم پروتئین در هر میلی لیتر را تشخیص دهد.
کد مطلب : ۹۳۰۲
نام شما

آدرس ايميل شما