۰

غربالگری عمومی کرونا از اول آذر در تهران اجرا می‌شود

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۸۲۵۵
غربالگری عمومی کرونا از اول آذر در تهران اجرا می‌شود
سالم خبر: غربالگری عمومی کرونا تحت عنوان طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت از اول آذر ماه در استان تهران اجرا می شود.
 
به گزارش سالم خبر؛ علیرضا زالی رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه جلسه ستاد کرونای کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: ۴۰۰ تیم برای شهر تهران و تعدادی دیگر هم برای سایر شهرهای استان تهران طراحی شده تا ردیابی بیماران و افراد در تماس با مبتلایان، غربالگری و قرنطینه سازی مناسب انجام شود.   
 
وی ادامه داد: امروز هماهنگی این موضوع با حضور فرمانداران، فرماندهان سپاه، روسای و معاونین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران  برگزار شد.
 
رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: این طرح برمبنای بیماریابی زودرس، غربالگری و ایزولاسیون و قرنطینه سازی مناسب اجرا خواهد شد.
 
زالی ادامه داد: این طرح از هفته گذشته در مناطق ۱۸ و ۴ تهران و اسلامشهر به صورت آزمایشی اجرا و مشکلات آن جمع آوری شد و در حال حاضر آماده اجرای این طرح هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح نیازمند مشارکت مردم است، گفت: بر اساس این طرح در زودترین زمان ممکن بیمار شناسایی و ایزوله شده و شرایط قرنطینه سازی مناسب فراهم می شود.
 
مرگ و میر در تهران کمتر از متوسط کشوری است
 
زالی با ارایه تحلیلی در مورد مرگ و میر در تهران گفت: بررسی آماری نشان می دهد کماکان میزان مرگ و میر در شهر تهران و همچنین در استان تهران کمتر از متوسط کشوری است.
 
وی بیان داشت: آبان ماه در مورد برخی از مرگ و میرها به خصوص کودکان کاهش چشمگیری داشتیم.
 
زالی اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد باوجود خستگی کادر پزشکی، کماکان خدمات بهداشتی و درمانی در حال ارایه به بیماران است.
 
وی ادامه داد: بررسی تحلیلی مرگ در استان تهران نشان می دهد ارتباط مستقیمی بین میزان مرگ و میر و وضعیت اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و باید حمایت های اقتصادی به موقع از این افراد به وجود آید تا از میزان مرگ و میر کاسته شود.
 
 
 
کد مطلب : ۸۲۵۵
نام شما

آدرس ايميل شما