۰

باید سالانه برای ۶۰ هزار نفر در حوزه سلامت ایجاد اشتغال شود

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۷۹۱
باید سالانه برای ۶۰ هزار نفر در حوزه سلامت ایجاد اشتغال شود
سالم خبر: محمد میرزابیگی دبیر ستاد کارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت از امضای تفاهم نامه وزرات بهداشت با وزارت رفاه مبنی بر ایجاد اشتغال سالیانه برای ۶۰ هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان و حوزه سلامت، در ماه های پایانی سال گذشته خبر داد و گفت: اشتغال مساله اول کشور است و مقرر شد سالانه برای ۶۰ هزار نفر در حوزه سلامت، ایجاد اشتغال شود.

وی افزود: طبق اسناد بالادستی از جمله سند درمان در افق ۱۴۰۴ و غیره، بخش‌های دولتی بایددر حوزه اشتغال چابک تر عمل کنند، زیرا ایجاد اشتغال اولین مسئله کشور است.

مشاور وزیر بهداشت در تشریح سامانه کارا، بیان داشت: سامانه کارا، سامانه ای است که افرادی که طرح برای ایجاد اشتغال دارند و نیازمند تسهیلات هستند، می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

میرزابیگی افزود: طی کمتر از دو ماه که از شروع به کار این سامانه می گذرد ، بیش از ۱۰۸ طرح کشوری ثبت شده که این طرح ها به طور مستقیم برای ۷۳۰۰ نفر و به صورت غیر مستقیم، برای ۲۱۰۰۰ هزار نفر، می توانند اشتغال ایجاد کنند که تاکنون با ۲۷ طرح موافقت شده است.

وی با بیان این‌که این طرح‌ها در ۸ سرفصل،شامل؛ سلامت جامعه نگر، توسعه گردشگری سلامت، حوزه خدمات بهداشتی و درمانی، طب ایرانی، مشاغل خانگی مرتبط با سلامت، نرم افزارهای توسعه سلامت، صیانت از مشاغل موجود و مشاغل فراگیر است، افزود: حتی کسانی که در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منزل فعال هستند و به تسهیلات نیاز دارند می‌توانند وارد این سامانه شده و درخواست خود را ثبت کنند.

میرزابیگی با بیان این‌که توسعه نرم افزارهای حوزه سلامت نیز مورد توجه است، افزود: طی ماه‌های آینده توافقاتی با اتحادیه مشاغل مجازی انجام می‌شود تا به صورت ساماندهی شده در این عرصه وارد شوند، زیرا این عرصه برای اشتغال‌زایی بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: کسانی که در سطح جامعه و کشور می‌خواهند وارد کسب و کار در حوزه سلامت شوند اگر فکر می‌کنند به تسهیلات نیاز دارند می توانند به سامانه کارا وارد شوند. البته در تهران تنها مشاغل دانش بنیان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

دبیر ستاد کارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت در پایان در مورد وضعیت جذب پرستاران نیز، گفت: برنامه ریزی ما برای جذب ۶۰ هزار نفر مشاغل مختلف است که بخشی از این اشتغال می تواند نیروی پرستاری باشد. بر همین اساس، نیروی پزشک، پرستار و پیراپزشک نیز، به تناسب طرح های مختلف می‌توانند جذب شوند
 
 
کد مطلب : ۷۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما