۰

کووید-۱۹ جهان را تغییر داده است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۷۴۰۱
کووید-۱۹ جهان را تغییر داده است
سالم خبر: دبیر کل سازمان جهانی بهداشت: کووید-۱۹جدی‌ترین وضعیت اضطراری بهداشتی در جهان است که تاکنون این سازمان با آن مواجه شده است و کمیته اضطراری بهداشت جهانی این هفته برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش سالم خبر، تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در شش هفته گذشته دو برابر شده و تا کنون بیش از ۱۶ میلیون نفر در سراسر جهان درگیر این بیماری شدند.

او افزود: این ویروس جهان را تغییر داد و همچنین مردم و ملت‌ها را از هم جدا کرد. ما از این ویروس درس‌های زیادی گرفتیم و هنوز هم در حال آموزش هستیم.

تدروس گفت: کووید ۱۹ راه را برای از بین بردن هپاتیت سخت‌تر کرده است، اما پیشرفت در مورد هپاتیت B حاصل شده است و تحقیقات جدید WHO و دانشکده بهداشت از مرکز لندن نشان می‌دهد که شیوع عفونت‌های هپاتیت B در کودکان زیر ۵ سال به کمتر از یک درصد کاهش یافته است.

ماریا ونکرکوف، رهبر فنی سازمان جهانی بهداشت گفت: روال عادی زندگی ما از این به بعد شامل زدن ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و دانستن اینکه ویروس در کجا قرار دارد، می‌شود.پیدا کردن تعادل بین پایین نگه داشتن انتقال ویروس و از سرگیری فعالیت‌های طبیعی باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های زندگی عادی افراد شود.
کد مطلب : ۷۴۰۱
نام شما

آدرس ايميل شما