۰
ضربه به سرو بی خوابی شانس ابتلا به پارکینسون را افزایش می دهد

پارکینسون دارو ندارد از ابتلا به آن پیشگیری کنید

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۶۸۲
پارکینسون دارو ندارد از ابتلا به آن پیشگیری کنید
سالم خبر: مطالعات جدید دانشمندان امریکایی نشان داده است که ضربه هایی که به سر وارد می شود می تواند در ایجاد پارکینسون نقش داشته باشد.

براساس این گزارش که توسط رویترز منتشر شده است  اگر شما سرتان را با سرعت و بسیار زیاد حرکت دهید به گونه ای که هوشیاری خود را از دست داده یا به سر شما ضربه های مستمر وارد شود و شما هوشیاری خود را در نتیجه این مساله از دست دهید، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون در شما افزایش خواهد یافت.

این مطالعه روی شمار زیادی از افرادی که در ارتش امریکا فعالیت می کردند انجام شده است ونتایج آن  نشان داد افرادی که بارها به سرشان ضربه وارد شده است ۵۶ درصد بیش از افرادی که در وضعیت بحرانی قرار نگرفتند یا شیفت های کاری بالغ بر ۲۴ ساعت و بی خوابی های طولانی را تجربه نکرده اند  در معرض پارکینسون قرار دارند.از طرف دیگر این افراد که آسیب های مغزی هر چند اندک را تجربه کرده باشند زودتر از دیگران  به بیمایر پارکینسون مبتلا می شوند.

کریستین یافه، پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا  و یکی از پژوهشگران این پروژه مطالعاتی می گوید:  سالانه ۴۲ میلیون نفر در دنیا دچار آسییب های مغزی خفیف می شوند . اغلب این افراد را می توان ورزشکاران  حرفه ای، نظامی ها در یک کشوربه خصوص اگر کشور در گیر جنگ باشد و افراد سالمند دانست  که در اثر سوانح مختلف و ضربه های مستمر به سر در معرض آسیبهای مغزی قرار دارند و احتمال ابتلای آنها به پارکینسون هم بسیار زیاد است. به همین دلیل است که این مطالعه و یافته های آن اهمیت زیادی دارد و تلاش برای یافتن ریشه های این بیماری برای تمامی دنیا اهمیت دارد.

براساس این مطالعه از هر ۱۳۴ نفر در دنیا یک نفر به پارکینسون مبتلا می شود و این آمار با افزایش متوسط سن جمعیت در دنیا رشد می کند . هم اکنون بیشترین شمار مبتلایان به پارکینسون را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می دهند ولی مشاهده شده است که در برخی از کشورها سن ابتلا به این بیماری کاهش یافته است.

طبق این مطالعه افرادی که در طول زندگی خود با ضربه های زیاد به سر یا آسیب های مغزی  کوچک و بزرگ روبرو شده اند ،حداقل دو سال زودتر از افراد دیگر دچار بیماری پارکینسون می شوند . این بیماری که با ناتوانی در حفظ تعادل و نا توانی در راه رفتن همراه است یکی از آسیب رسان ترین بیماری های قرن اخیر است که ضمن اینکه فرد بیمار را از حضور در اجتماع منع می کند ،  کارایی اعضای خانواده را نیز در فعالیتهای اقتصادی کمتر می کند.به همین دلیل پیدا کردن راه حلی برای این بیماری مغزی یک اولویت مهم در میان پزشکان دنیا است و  برای پیدا کردن راه حل مناسب در ابتدا باید دلیل ایجاد این بیماری یا عواملی که شانس ابتلا به آن را بیشتر می کند را شناسایی کنیم.

باید در نظر داشت تلاش شرکت های داروسازی برای کشف دارویی برای درمان این بیماری تا کنون بی نتیجه مانده است و بسیاری از شرکتها هم پروژه های مطالعاتی در زمینه تولید داروی این بیماری را متوقف کرده اند . دانشمندان بر این باور هستند که بهتر است این بودجه ها صرف مطالعه برای شناخت  بهتر بیماری و عوامل ایجاد کننده آن بشود تا از این طریق راه برای کشف دارو هموارتر شود.
کد مطلب : ۶۸۲
نام شما

آدرس ايميل شما