۱
پارکینسون ، بحران جمعیت رو به کهنسالی کشورها

مردان یک و نیم برابر بیش از زنان در خطر ابتلا به پارکینسون هستند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۵۶۹
مردان یک و نیم برابر بیش از زنان در خطر ابتلا به پارکینسون هستند
سالم خبر: اتحادیه پارکینسون امریکا در تازه ترین تحقیقات خود اعلام کرد که مردان یک و نیم برابر بیشتر از زنان به این بیماری دچار می شوند و دلیل این امر نیز شرایط شغلی و بحران های عصبی مردان می تواند باشد.

پارکینسون یکی از بیماری بسیار آسیب رسان ناشی از آسیب دیدن دستگاه عصبی  است که موجب می شود تا فرد توان کار و حتی ا نجام امور روزمره خود را هم نداشته باشد. از سوی دیگر نا توان شدن فرد بیمار باعث می شود تا نیاز به حضور یکی از اعضای خانواده به عنوان پرستار همیشگی برای فرد بیمار وجود داشته باشد و این نیاز به معنای حدف شدن یک فرد دیگر از بازار کار یا کاهش کارآیی او در ساعات کاری است.

به گزارش اتحادیه پارکینسون  امریکا ۱۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به بیماری پارکینسون مبتلا هستند و اغلب آنها را افراد مسن تشکیل می‌دهند.

هم اکنون بالغ بر یک میلیون نفر در امریکا به این بیماری مبتلا هستند و هر ساله ۶۰ هزار نفر به شمار مبتلایان اضافه می شود. البته این تعداد بر مبنای شمار افرادی که برای درمان به مراکز درمانی مراجعه می کنند تهیه شده است  و افرادی که اطلاعاتی از بیماری ندارند یا برای دران مراجعه نمی کنند لجاظ نشده اند.

براساس پیش بینی این اتحادیه بالغ بر ۳۰ درصد از بیماران یا  به دلیل نا توانی مالی و یا به دلیل عدم  شناخت در مورد بیماری مراجعه ای به مراکز درمانی ندارند و برای حل مشکل خود اقدامی نکرده اند.

این در حالیست که آمار دقیقی از مبتلایان به آلزایمر در ایران وجود ندارد اما بر اساس تخمین های جهانی مبنی بر این که بیش از 400 هزار نفر در هر جامعه به این بیماری مبتلا هستند.اگر چه ترکیب جمعیت ایران به سرعت رو به سالمندی می رود وافزایش سن یکی از دلایل اصلی پارکینسون به شمار می آید پیش بینی می شود که تعداد مبتلایان به این بیماری نیز در سال های آینده رو به افزایش بگذارد.

طبق اتحادیه پارکینسون  امریکا با افزایش متوسط طول عمر مردم در دنیا  که پیامد افزایش سطح بهداشت و خدمات درمانی است، بر شمار مبتلایان به این بیماری هم افزوده می شود. مطالعات نشان می دهد تنها ۴ درصد از بیماران دنیا قبل از سن ۵۰ سالگی به پارکینسون مبتلا شده اند و بقیه بیش از این سن دارند.

اما اینکه این بیماری عصبی چه هزینه ای به اقتصاد دنیا تحمیل می کند؟ به گزارش این اتحادیه مجموع تاثیرات مستقیم وغیر مستقیم بیماری پارکینسون  شامل هزینه های درمانی و پرداختهای تامین اجتماعی و از دست رفتن درآمد  خانوار به دلیل عدم امکان اشتغال فرد مبتلا به پارکینسون در امریکا ۲۵ میلیارد دلار در هر سال است  و در دنیا مجموع این هزینه به بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار
می رسد.

متوسط هزینه ای که هر بیمار مبتلا به پارکینسون برای تامین داروهای مرتبط با بیماری خود می کند ۲۵۰۰ دلار در هر سال است و در صورتی که بیمار نیاز به جراحی داشته باشد ممکن  است مجبور شود  تا بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای درمان مشکلش هزینه کند. به همین دلیل است که درمان بیماری اهمیت زیادی دارد  و بی توجهی به یافتن درمان برای ان می‌تواند بر هزینه‌های اقتصادی ناشی از آن بیفزاید. البته باید در نظر داشت که در ماههای اخیر شمار زیادی از شرکتهای داروسازی اعلام کردند از مطالعه روی بیماری های عصبی و راه درمان ان سر باز می زنند  زیرا سرمایه گذاری آنها طی دو دهه اخیر در زمینه این بیماریها تاثیر مثبتی نداشته است.
 
 
کد مطلب : ۵۶۹
نام شما

آدرس ايميل شما