۰

چارچوب های جدید FDA برای ارزیابی داروهای ضد افسردگی و مسکن

تاریخ انتشار :
شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۴۹۷۲
چارچوب های جدید FDA برای ارزیابی داروهای ضد افسردگی و مسکن
سالم خبر: سازمان غذا و داروی امریکا FDA امروز اعلام کرد که پیش نویس جدیدی برای ارزیابی مزایا و ریسک داروهای مسکن و ضد افسردگی معرفی می کند ضمن آنکه دستورالعمل سال 2014 در این باره را حذف می کند.

براساس دستورالعمل پیشنهادی جدید "مواد مخدر اپیوییدی؛ ملاحظات در نظر گرفته شده برای ارزیابی ریسک سودمندی این گونه داروها می تواند اطلاعات مورد نیاز و حتی مضر را در اختیار متقاضیان آن قرارداده ضمن آنکه FDA توصیه می کند داروهای تولید
شده شرکت های داروسازی براساس این دستورالعمل و با توجه به اثرات گسترده ی آن بر بهداشت عمومی ارزیابی و تایید یا رد می شود.

داروهای اپیوییدی به داروهای حاوی ترکیبات شیمیایی طبیعی و صنعتی مسکن شبیه به مورفین گفته می‌شود که در سیناپس گیرنده های عصبی اپیویید را تحریک می‌کنند. عملکرد همگی آن‌ها در بدن همانند کار انتقال‌دهنده‌های عصبی ضد درد اندروفین ها است که از طریق تأثیر بر سلسله اعصاب مرکزی موجب تخفیف احساس
درد در بدن می‌شوند.

مصرف اپیوییدها موجب وابستگی روانی و جسمی شبیه اعتیاد به تریاک می‌شود که با قطع ناگهانی دارو علائم اضطراب، تعریق، بی‌خوابی، تهوع و لرز، اسهال، درد عضلانی، ترس و بیقراری و گرگرفتگی پیش می‌آید. پس از اتمام دوره درمان، مقدار مصرف روزانه دارو تحت نظارت پزشک باید به آهستگی کاهش یابد تا از بروز علایم محرومیت دارو جلوگیری شود.

متادون ترامادول کدیین از جمله داروهای اپیوییدی محسوب می شوند.
 
کد مطلب : ۴۹۷۲
نام شما

آدرس ايميل شما