۰

پر فروش ترین داروهای دنیا در سال ۲۰۱۸ کدامند؟

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۳۲۴
پر فروش ترین داروهای دنیا در سال ۲۰۱۸ کدامند؟
سالم خبر:اتحادیه غذا و داروی امریکا، در گزارشی اقدام به پیش بینی پر فروش ترین داروهای سال ۲۰۱۸ میلادی در سطح جهان کرده است.
 
به گزارش سالم خبر براساس این گزارش پرفروش ترین دارو در سال ۲۰۱۸ میلادی داروی humira خواهد بود که برای درمان  انواع آرتروز  استفاده می شود و شرکت داروسازی abbvie آن را تولید می کند . در سال ۲۰۱۸ میلادی درآمد حاصل از فروش این دارو در دنیا برابر با ۲۰.۲ میلیارد دلار خواهد بود. دومین داروی پر فروش دنیا در سال ۲۰۱۸ میلادی ، داروی revlimid نام دارد  که توسط celgene تولید می شود . این دارو که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی تهیه شد و به بازار مصرف عرضه شد، برای درمان انواع سرطان های دهان  استفاده می شود.در سال ۲۰۱۸ میلادی درآمد حاصل از فروش این دارو  در  دنیا برابر با ۹.۲ میلیارد دلار خواهد بود.
 
سومین داروی پر فروش سال ۲۰۱۸ میلادی ، داروی enbrel است که دارویی دیگر برای درمان انواع آرتروز است و با تورم های غضروفی  ناشی از این بیماری مبارزه می کند .درآمد حاصل از فروش این دارو در سال جاری که توسط شرکت داروسازی amgen تولید شده است به مرز ۷.۳ میلیارد دلار امریکا می رسد.
 
چهارمین داروی پر فروش سال ۲۰۱۸ میلادی ، داروی تولید شده توسط شرکت gilead science است  و harvoni نام دارد . این دارو که برای اولین بار در کشور کانادا کشف و تولید شد برای درمان بیماری هپاتیت سی مورد استفاده قرار می گیرد. در سال ۲۰۱۸ میلادی درآمد حاصل از فروش آن به مرز ۶.۵ میلیارد دلار امریکا خواهد رسید.
 
پنجمین داروی پرفروش سال ۲۰۱۸ میلادی ، داروی avastin تولید شرکت روشه است که برای درمان یک نوع بیماری چشمی خاص و انواع سرطان ها کاربرد دارد. درآمدی که از فروش این دارو  نصیب شرکت روشه خواهد شد برابر با ۶.۴ میلیارد دلار امریکا پیش بینی شده است.
 
ششمین و هفتمین داروی پر فروش سال جاری هم تولید شرکت روشه خواهد بود و درآمد هر یک از این داروها  در بازار جهانی برابر ۶.۴ میلیارد دلار امریکا است.داروی rituxan برای درمان انواع لوسمی و داروی herceptin برای درمان سرطان سینه در دنیا استفاده می شود . هشتمین داروی پر فروش  سال جاری توسط شرکت جانسون و جانسون تولید شده است و ارزش فروش آن  برابر با ۶.۳ میلیارد دلار خواهد بود.این دارو remicade نام دارد و برای درمان انواع آرتروز و بیماریهای مفصلی استفاده می شود. نهمین داروی پرفروش  سال جاری ، محصول شرکت مرک اند کو است و keytruda نام دارد و برای درمان بیماری سرطان استفاده می شود و درامدی معادل ۶.۱ میلیارد دلار از فروش ان نصیب شرکت تولید کننده می کند. آخرین داروی این فهرست به طور مشترک توسط شرکت های جانسون و جانسون به همراه شرکت بایر تولید شد و برای مقابله با لخته شدن خون در بدن بیماران مورد استفاده قرار می گدر. درآمد این دارو که xarelto  نام دارد، در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۶.۱ میلیارد دلار خواهد بود.

شرکت های داروسازی با هدف کسب درآمد بیشتر و افزایش سهم خود در بازار جهانی،میلیاردها دلار برای کشف و تولید داروهای مورد استفاده برای بیماری های مختلف سرمایه گذاری می کنند.
 
پر فروش ترین داروهای سال ۲۰۱۸
برای درمان کدام بیماری استفاده می شود درآمد حاصل از فروش در سال ۲۰۱۸(میلیارد دلار) شرکت تولید کننده نام دارو
آرتروز ۲۰.۲ abbvie humira
سرطان ۹.۲ celgene revlimid
آرتروز ۷.۳ amgen enbrel
هپاتیت سی ۶.۵ گلید ساینس harvoni
سرطان ۶.۴ روشه avastin
لوسمی ۶.۴ روشه rituxan
سرطان سینه ۶.۴ روشه herceptin
آرتروز ۶.۳ جانسون و جانسون remicade
سرطان ۶.۱ مرک اند کو keytruda
جلوگیری از لخته شدن خون ۶.۱ جانسون و جانسون به همراه بایر xarelto
کد مطلب : ۳۲۴
نام شما

آدرس ايميل شما