۰

محموله روغن خام توقیفی در هرمزگان امکان ترخیص ندارد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۱۶۷۳۸
محموله روغن خام توقیفی در هرمزگان امکان ترخیص ندارد
سالم‌خبر: مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: محموله روغن خام توقیف شده در هرمزگان به دلیل وجود بقایای سموم آفات نباتی در آن، امکان ترخیص و مصرف را ندارد.

یوسف صادقیان درباره محموله روغن‌های خام وارداتی که در بندر شهید رجایی استان هرمزگان توقیف شده است، اظهار داشت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۴۰۰ پس از نمونه برداری از محموله وارداتی روغن خام آفتابگردان به دلیل باقی ماندن سموم دفع آفات نباتی در محموله، مجوز ترخیص را صادر نکرده بود.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه روغن خام جزو کالاهای استراتژیک محسوب می شود، صاحب کالا درخواست رسیدگی مجدد را داشت و به همین دلیل سه مرحله نمونه برداری و پنج بار آزمایش روی این محموله انجام شد.

صادقیان تاکید کرد: در تمامی این موارد عدم انطباق در دفع بقایای سموم آفات نباتی محرز شد و این سازمان بر عدم ترخیص و توقیف محموله و لزوم مرجوع نمودن آن تاکید کرد.

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو نیز بررسی این محموله صورت گرفته است و به صراحت می توان گفت این محموله امکان ترخیص و مصرف ندارد.
 
کد مطلب : ۱۶۷۳۸
نام شما

آدرس ايميل شما