۰

تجویز دارو در نسخه‌های ایرانی ۲ قلم بیش از میانگین جهانی است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۱۶۰۱۳
سالم‌خبر: مدیر عامل سازمان بیمه ایران با بیان اینکه در هر نسخه در کشور ۴.۲ قلم دارو پیچیده می شود گفت: میانگین دارو در نسخه‌های ایرانی دو قلم بیش از میانگین جهانی است.

محمد مهدی ناصحی در جمع کارکنان بیمه سلامت استان خراسان شمالی اظهار کرد: متوسط تعداد دارو در هر نسخه در دنیا دو قلم است.

وی افزود: همچنین در مصارف سایر موارد از جمله آزمایشگاه ها و حوزه بستری نیز از نرمال ها بالاتر هستیم که در این خصوص باید بیشتر کار کرد تا به متوسط جهانی رسید.

مدیر عامل سازمان بیمه ایران گفت: تنها در حوزه انسولین در هفت ماه سال جاری ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد با این وجود مصرف دارو را باید در کشور ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه باید جلوی سوء مصرف ها گرفته شود افزود: در این راستا باید گام به گام عمل کرد و باید با اجرای طرح های غربالگری در شناسایی بیماری ها نیز اقداماتی انجام داد که این مهم در راستای سلامت جامعه مفید خواهد بود و همچنین هزینه های درمان را نیز کاهش خواهد داد.

۶۰۰ هزار بیمه شده رایگان در خراسان شمالی

مدیر کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی نیز در ادامه گفت: از مجموع ۸۰۰ هزار بیمه شده استان ۶۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

مهرداد سفیدگران تصریح کرد: پنج دهک اول جامعه از خدمات رایگان برخوردار هستند، دهک ۶ تا ۹ از تخفیف ها برخوردار هستند و تنها دهک ۱۰ حق بیمه خود را کامل پرداخت می کنند.

وی گفت: تنها حدود یک درصد بیمه شدگان استان جزء دهک ۱۰ هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی افزود: در دولت سیزدهم صندوق بیماران خاص از پنج به ۱۰۷ گروه ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: ۹ هزار و ۳۲۰ نفر که به بیماری خاص و صعب العلاج مبتلا در این استان نشان دار شده اند و بخشی از هزینه را تقبل تا فشار بیماری کم شود.

 
 
 
کد مطلب : ۱۶۰۱۳
نام شما

آدرس ايميل شما