۲

بیماران مبتلا به دیابت به زودی انسولین را می بلعند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۵۰
بیماران مبتلا به دیابت به زودی انسولین را می بلعند
سالم خبر:  پس از گذشت تقریبا یک قرن کارو فعالیت شرکت 125 میلیارد دلاری نوو نوردیسک Novo Nordisk بزرگترین تولید کننده انسولین در جهان این شرکت مصمم است به زودی بازار داروهای دیابت را با یک قرص متحول کند.

در صورت موفقیت مطالعه فاز آخر داروی خوراکی سماگلوتاید نوونوردیسک این دارو تا سال۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد و تحولی اساسی در درمان بیش از 450 میلیون بیمار مبتلا به دیابت در سراسر جهان ایجاد خواهد شد بطوریکه بیماران مبتلا به دیابت انسولین را قورت خواهند داد.

داروی خوراکی سماگلوتاید برای نوو از اهمیت خاصی برخوردار است، به ویژه در شرایطی که در آمریکا به عنوان بزرگترین بازارش تحت فشار قیمتی زیادی قرار گرفته است.

اما در این میان رقبای این شرکت به ویژه ایلای لیلی مطالعه فاز آخر این دارو را به دقت رصد خواهند کرد و منتظر نتیجه فاز آخر آزمایش این دارو هستند.

این قرص یکبار مصرف در روز متعلق به کلاسی بلاک‌باستر از درمان‌هاست که تحت عنوان GLP-1s شناخته می‌شوند و کار اصلی آنها تحریک تولید انسولین است.

اگرچه سماگلوتاید دسامبر گذشته به عنوان یک داروی تزریقی یکباردر هفته تائید شده است اما به گفته دست اندرکاران شرکت نوو نوردیسک وجود سوزن همچنان به عنوان یک مانع برای آنان محسوب می شود که سعی در حذف آن دارند.
پیش‌بینی می شود این دارو در صورت موفقیت در آزمایش فاز آخر و عرضه به صورت قرص خوراکی بتواند به فروش سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار هم برسد.

به گزارش رویترز، سماگلوتاید خوراکی قرص ساده‌ای نیست و بخشی از مطالعات صرف این موضوع شده است که بدلیل ویژگی های مولکولی آن مانع از نابودی این دارو توسط اسید معده شود.
 
 
کد مطلب : ۱۵۰
نام شما

آدرس ايميل شما