۰

عین‌اللهی برای افتتاح شفاخانه به زودی به افغانستان می‌رود

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۱۴۸۴۹
عین‌اللهی برای افتتاح شفاخانه به زودی به افغانستان می‌رود
سالم‌خبر: بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان پس از سفر سرپرست وزارت صحت عامه(بهداشت) افغانستان به تهران برای حضور در نشست کشورهای عضو گروه 5 قصد دارد بازدید او را پس داد و به زودی به افغانستان سفر کند.

در این سفر عین‌اللهی قرار است توافقنامه همکاری‌های ایران با افغانستان در حوزه سلامت را امضا کرده و بیمارستان 200 تختخوابی امام خمینی(ره) را افتتاح
کند.

به گفته‌ی عباد سرپرست وزارت بهداشت افغانستان برخی همکاری‌ها در پی مذاکرات مسوولان دو کشور در تهران مربوط به کنترل و مقابله با بیماری های مسری از جمله سرخک بوده و همچنین مذاکرات درباره ی احداث بانک خون و ارتقای ظرفیت و بخش‌های دیگر در حوزه ی بهداشت و درمان در این کشور است.
 
به گفته ی عباد قرار است در آینده نزدیک ایران یک هیئت متشکل از مسوولان و متخصصان
را به افغانستان بفرستد که همزمان با آن، افتتاح بعضی از شفاخانه ها (بیمارستان‌ها)صورت خواهد گرفت کرد و توافقنامه همکاری ها بین دو کشور امضا خواهد شد.

سرپرست وزارت بهداشت افغانستان درباره ی بیمارستان امام خمینی(ره) در ولایت بامیان گفت که این یک شفاخانه ۲۰۰ تخته در ولایت بامیان است که برای بخش قلب اختصاص داده شده است. کار این شفاخانه در حال نهایی شدن است. انتقال بعضی
از تجهیزات طبي آن به افغانستان بدون تعرفه گمرکی خواهد بود که این سهولت را ما برای این کار آماده کردیم. بعد از این که همه‌ تجهیزات لازم در آن شفاخانه نصب شود، یک هیئت بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران به افغانستان خواهد آمد و این بیمارستان را افتتاح خواهند کرد.
 
محمدحسین نیک نام، دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری های بین الملل و مسئول دبیرخانه گروه 5 وزارت بهداشت
کشور نیز در این باره گفت که برای ما این که در افغانستان چه اتفاقاتی رخ می دهد، مهم نیست، بلکه سلامت مردم این کشور برای ما مهم بوده و با مسئولین سلامت این کشور در ارتباط هستیم.

به گفته‌ی او به دستور عین‌اللهی وزیر بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد مأموریت داده شده که کار با افغانستان را پیش ببرد.

نیک نام در عین حال از برنامه سفر عین اللهی به افغانستان خبر داد
و خاطرنشان کرد که به دنبال سه سفر وزیر بهداشت افغانستان به تهران، وزیر بهداشت ایران نیز به کابل سفر خواهد کرد که به دنبال آن، همکاری های جدید بین دو کشور کلید خواهد خورد.

در سفر عباد وزیر بهداشت افغانستان به تهران او با ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در مورد افتتاح و تکمیل بیمارستان امام خمینی در بامیان مذاکراتی مذاکراتی داشته است.

 
کد مطلب : ۱۴۸۴۹
نام شما

آدرس ايميل شما