۰

۱.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۱۴۷۴۵
۱.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و تجهیزات پزشکی
به گزارش سالم خبر، بهرام عین‌اللهی، در خصوص تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت بدهی‌های دارویی، گفت: سازمان برنامه و بودجه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تأمین دارو اختصاص داد که این میزان اعتبار در حال توزیع بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، داروخانه‌ها، شرکت‌های تولیدی و پخش دارو است و تا چند هفته آینده بدهی‌های دارویی کامل تسویه می‌شود.

وی با اشاره به نیاز ارزی شرکت‌های واردکننده مواد اولیه دارویی، افزود: این شرکت‌ها برای واردات دارو از ارز نیمایی استفاده می‌کنند و احتیاج به یک میلیارد دلار نقدینگی دارند که بانک مرکزی با ابلاغ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل، این تسهیلات را به مرور در اختیار شرکت‌های واردکننده مواد اولیه و دارو قرار می‌دهد.

عین اللهی ادامه داد: طی تفاهم وزارت بهداشت با سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، یک و نیم میلیارد دلار از محل ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای دارو، تجهیزات و لوازم مصرفی و شیرخشک هزینه می‌شود تا نیازهای دارویی با ارز ارزان تأمین شود.

وزیر بهداشت با اشاره به حمایت دولت از دانش بنیان‌ها گفت: ۴۰ درصد از نیازهای تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی را هم دانش بنیان‌ها تولید می‌کنند که البته برخی مواد اولیه تولید داخل و برخی وارداتی است و تولیدات داخلی نیز حدود ۹۸ درصد از نیازهای دارویی حل می‌کند.
کد مطلب : ۱۴۷۴۵
نام شما

آدرس ايميل شما