۰

برخی پزشکان طبابت را رها کرده و به انجام خدمات زیبایی پوست روی آورده‌اند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۱۴۳۵۶
برخی پزشکان طبابت را رها کرده و به انجام خدمات زیبایی پوست روی آورده‌اند
سالم‌خبر: رئیس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برنزه کردن پوست تاثیری در جذب ویتامین دی ندارد و خطر ابتلا به سرطان پوست را ۱۰ برابر بیشتر می‌کند.

به گزارش سالم خبر، رضا رباطی رئیس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حاشیه برگزاری تازه های پوست در دانشگاه شهید بهشتی، افزود: آفتاب گرفتن، برنزه کردن و انجام سولاریوم برای پوست ضرر زیادی دارد و فرد را در معرض ابتلا به سرطان و بیماریهای پوستی قرار می دهد.

وی اظهارداشت: افراد برای کمبود ویتامین D در بدن باید از مکمل های غذایی استفاده کنند و این تصور عموم که آفتاب گرفتن و برنزه کردن برای جبران این ویتامین تاثیر گذار است، غلط بوده و منجر به بیماری می شود.

رباطی با بیان اینکه یکسری از بیماریهای پوستی، خودایمنی بوده، ادامه داد: بیماریهای خود ایمنی باعث تاول و رسوب هایی در لایه های پوست می شود که بروز آن جنبه ژنتیکی دارد و جوش، آکنه، انواع حساسیت ها، اگزما و صدف از دیگر بیماریهای پوستی
است که در کشور شیوع قابل توجهی دارند اما اکثر آنها قابل درمان و کنترل هستند.

این متخصص پوست تصریح کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر انجام زیبایی پوست و جوانسازی بیشتر مورد توجه و انجام قرار گرفته است، متاسفانه انجام این موارد توسط افراد غیرحرفه ای مشکلات و عوارض جبران ناپذیری را برای بیمار بوجود آورده، به عموم مردم توصیه می شود تحت تاثیر هر تبلیغی قرار نگیرند زیرا در این زمینه ساده انگاری صورت می گیرد.

جوانسازی پوست پروسه علمی دارد
به گفته رباطی، جوانسازی پوست پروسه علمی دارد که در صورت انجام نادرست ممکن است منجر به کوری، مرگ و عوارض جبران ناپذیری شود، تحقیق و بررسی در مورد پزشکی که قرار است اعمال زیبایی را انجام دهد، لازم و ضروری بوده و باید بیمار قبل از انجام این کار آگاه باشد که پزشک مربوطه چه تبحر و تخصصی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است حتی یک تکنسین عادی با چند بار تکرار، انجام تزریق روی پوست را یاد بگیرد، اما کافی نیست، رشته تخصصی پوست روند چهار ساله
دارد و متخصصان در این زمینه درباره عملکرد طبیعی و انواع بیماریهای پوست آموزش دانشگاهی را فرا می گیرند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برخورداری کشور از امکانات و دانش به روز در مورد درمان و انجام زیبایی های پوست را قابل قبول دانست و گفت: در کشور نسل های جدید داروهای بیولوژیک در دسترس بوده و موادی که برای تزریقات جوانسازی و لیزر استفاده می شود تولید داخل بوده و کیفیت قابل قبول دارند.

رباطی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش تازه های پوست ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی، افزود: در این همایش تازه ترین یافته های علمی در مورد زیبایی پوست با حضور متخصصان تبادل نظر می شود و کارگاهها و سمینارهای علمی و آموزشی نیز در حاشیه آن برگزار است.

روی آوردن برخی پزشکان به انجام زیبایی پوست باعث کمبود در شاخه های پزشکی شده است
نسترین نمازی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر علمی همایش تازه های پوست گفت: با توجه به اینکه کارهای زیبایی پوست در کشور
مورد توجه قرار گرفته و از نظر درآمدی نیز پرسودتر است برخی از پزشکان طبابت را رها کرده و به انجام زیبایی پوست روی آورده اند که باعث شده شاخه های پزشکی دچار کمبود شود.

وی اظهارداشت: این افراد دانش لازم را در مورد انجام اعمال زیبایی پوست ندارند و شکایت های زیادی در مورد تزریق ژل های نامرغوب، لیزرهایی که منجر به سوختگی شدید می شوند و غیره از سوی بیماران وجود دارد و حتی در آرایشگاهها نیز مکان های انجام این اعمال شده و بسیاری از مردم نیز به دلیل قیمت پایین اقدام به انجام آن می کنند.

وی تاکید کرد: انجام زیبایی های پوست باید توسط متخصصان پوست که دارای دانش لازم در این زمینه هستند، انجام شود و از مردم می خواهیم فریب تبلیغات در شبکه های اجتماعی را نخورند.

نمازی با اشاره به اینکه افرادی خارجی زیادی برای انجام زیبایی پوست به ایران می آیند، گفت: بیشتر مراجعه کنندگان از کشورهای عربی هستند زیرا پزشکان ما تبحر لازم را در انجام زیبایی پوست دارند و در سطح دنیا خوشنام هستند.
کد مطلب : ۱۴۳۵۶
نام شما

آدرس ايميل شما